به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "ما مردم" به بررسی وضعیت بومیان آمریکا و چالش‌هایی که جوامع بومی در ایالات متحده با آن روبه‌رو هستند می‌پردازد. 

برنامه "ما مردم" در این راستا گفت‌وگو می‌کند با دی تورس، مورخ و تحلیلگر سیاسی، مجری برنامه رادیویی TNT از نیویورک و  گابریل آکوینو، تحلیلگر سیاسی از آتن.

کارشناسان برنامه در ابتدا به این موضوع می‌پردازند که بومیان آمریکا و مردم بومی ساکن در این قاره برای قرن‌ها قربانی نسل‌کشی، قتل عام، شکنجه، تجاوز جنسی، بردگی و هر جنایت دیگری بودند که بشر به آن فکر می‌کرد. در نتیجه تقریباً تمام یا بیش از ۹۰ درصد جمعیت آنها کشته شدند. 

تورس و آکوینو در ادامه تاکید می‌کنند که تاریخ بومیان آمریکایی در ایالات متحده با بی‌عدالتی عمیق همراه و از زمان ورود مهاجران اروپایی تا به امروز، جوامع بومی آمریکا با جنایات و جنایاتی روبه‌رو بوده‌اند که اثری محو نشدنی در حافظه جمعی آن‌ها بر جای گذاشته است. یکی از بزرگ‌ترین جنایاتی که علیه بومیان آمریکا انجام شد، آوارگی اجباری از سرزمین‌های اجدادی‌شان بود. 

کارشناسان برنامه همچنین به بررسی وضعیت و چالش‌هایی که جوامع بومی آمریکا در ایالات متحده در حال حاضر با آن روبرو هستند می‌پردازند.

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.