به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" به بررسی مبارزات مردم مالی و بورکینافاسو در برابر سلطه و نفوذ فرانسه در این کشورها می‌پردازد.

با وجودی که ۶۳ سال از استقلال مالی از فرانسه می‌گذرد اما بسیاری از مردم مالی معتقدند که فرانسه همچنان با تحریک تروریست‌ها و شورشیان، در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند. مبارک هنیا مجری برنامه در همین ارتباط گفت‌وگو می‌کند با دیوید هوندیین روزنامه‌نگار و نویسنده از لندن و از او می‌پرسد که آیا فرانسه با حمایت از تروریست‌ها به دنبال بهانه‌ای برای اشغال مجدد مالی است

موضوع بخش دوم برنامه در مورد تشدید تنش‌ها میان فرانسه و بورکینافاسو است. اخیرا بورکینافاسو به یک مقام دفاعی فرانسه دستور داده است که به دلیل شرکت در فعالیت‌های خرابکارانه این کشور را ترک کند. عبدالطیف احمد، روزنامه‌نگار ارشد نیجریه‌ای کارشناس این بخش برنامه است و ضمن ارائه تاریخچه‌ای از استعمار بورکینافاسو توسط فرانسه، به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا قاره آفریقا شاهد شکل‌گیری یک اتحاد بزرگ ضدفرانسوی است؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.