به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم «کمال الملک» به کارگردانی علی حاتمی را با حضور کارشناسان و منتقدان حوزه سینما رضا خانلری وغزل نعمیی به نقد و بررسی می گذارد. 

فیلم کمال الملک روایتی از زندگی این نقاش بزرگ و سرشناس ایرانی را نقل می‌کند. از زمان جوانی که از یک هنرکده انتخاب و وارد دربار ناصرالدین‌شاه می‌شود تا زمان پادشاهی رضاخان. کمال‌الملک در این فاصله طولانی شاهد حوادث تاریخی فراوانی در مملکت است و دیدگاهش درمورد بسیاری از مسائل دست خوش تغییر می‌شود. «کمال‌الملک» در سال ۱۳۶۲ تولید شده. جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، پرویز پورحسینی، لیلا حاتمی، زنده یاد سروش خلیلی، منوچهر حامدی و سیروس ابراهیم زاده و… از بازیگران این فیلم هستند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. 

 این برنامه امروز شنبه8مهرماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود. .علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.