به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «ویکی هیسپان» این هفته به بررسی به وضعیت حمید نوری که به طور غیرقانونی در سوئد زندانی شده است می پردازد.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و هشت ماه تمام بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه داری می شد. اکنون نزدیک به چهار سال از بازداشت غیرقانونی حمید نوری در سوئد می‌گذرد و در طول این مدت وی همواره در سلول انفرادی نگهداری و محدودیت‌های بسیار سخت گیرانه و ضد انسانی علیه او و خانواده‌اش اعمال شده است. وزیر امور خارجه کشورمان امیر عبداللهیان در دیدار با همتای سوئدی خود توبیاس بیلستروم در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به وضعیت حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت: هیچ تردیدی نیست که پشت پرونده آقای نوری منافقین هستند که دست شان به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است و انتظار ما آن است که دولت سوئد در مرحله تجدید نظر،تصمیم عاقلانه و شجاعانه بگیرد و او آزاد شود.

برنامه «ویکی هیسپان»، محصول شبکه هیسپان تی وی است. این برنامه شنبه ساعت 22:00 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و باز پخش آن یکشنبه 13:30، دوشنبه 5:30،13:30، سه شنبه19:30،10:00،3:00 و چهارشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می رود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک ‌https://www.hispantv.com/showprogram/wikihispan/804 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.