به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی‌معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان تی‌وی با اجرای خوان کارلوس روسو به واکاوی دلایل گسترش اختلاف میان مقامات صهیونیستی به ویژه بین سکولارها و افراطیون ارتدکس می پردازد. 

پس از گذشت نیم قرن از جنگ 1973 جامعه اسرائیل ازهم‌گیسخته و دو قطبی شده است؛ بحرانی که ازماه ها قبل به وجود آمده و جامعه، اقتصاد و امنیت اسرائیل را تحت تاثیر قرار داده است. مقامات ارشد امنیتی، سیاست مداران و دیپلمات‌های سابق رژیم اشغالگر صهیونیستی نتانیاهو و اعضای کابینه افراطی اش را به آسیب رساندن به امنیت صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی، تفرقه افکنی و نفرت پراکنی متهم می‌کنند. 

در این برنامه می بینیم رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بحران‌های سیاسی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. پس از یک دوره بی‌ثباتی سیاسی که منجر به برگزاری پنج انتخابات زودهنگام کنست در یک بازه زمانی نزدیک به چهار سال شد. این رژیم همچنین یک بحران بی‌سابقه قانون اساسی را تجربه می‌کند که این رژیم را بیش‌ازپیش به یک نیروی بی‌ثبات کننده و تنش‌آفرین در منطقه تبدیل کرده است.

برنامه «پرونده‌های فلسطین» سه شنبه ساعت 04:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز ساعات 09:30،13،18:30 و روز چهارشنبه ساعات 2:30 بامداد و 16:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.