به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی‌معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان تی‌وی با اجرای خوان کارلوس روسو به گسترش غیر قانونی شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین که مدافعان حقوق بشر آن را نقض آشکار حقوق بشر ازسوی رژیم صهیونیستی نامیده اند می‌پردازد.

از زمان روی کار آمدن کابینه جدید اسرائیل در دسامبر ۲۰۲۲، اقداماتی برای تسریع الحاق کرانه باختری برای افزایش شهرک‌ها صورت گرفته است. این طرح رژیم صهیونیستی برای افزایش شهرک سازی ها در نوار غزه با واکنش های مقام های فلسطینی و غیر فلسطینی مواجه شده است. رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درواکنش به این طرح رژیم صهیونیستی گفته است که مجوز کابینه رژیم صهیونسیتی برای شهرک سازی نشان دهنده عدم پایبندی این رژیم به تصمیمات و قوانین بین المللی بوده که به اثبات می رساند مقاومت انقلابی تنها راه مقابله با این رژیم است.

برنامه «پرونده‌های فلسطین» سه شنبه ساعت 04:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز ساعات 09:30،13،18:30 و روز چهارشنبه ساعات 2:30 بامداد و 16:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.