به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه "آفریقا امروز" به مناسبت یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزه مشترک فلسطین و آفریقا برای آزادی را بررسی می‌کند. مبارک هنیا مجری برنامه با اشاره به این‌که جنبش ضدآپارتاید با نام جنبش بایکوت از سال ۱۹۵۹ برای متقاعد کردن خریداران به تحریم کالاهای رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی راه‌اندازی شد و حالا جنبشی مشابه برای تحریم کالاهای اسرائیلی راه‌اندازی شده است.

نومولا موکونیانه، معاون دبیرکل کنگره ملی آفریقا نیز از آفریقای جنوبی خواسته است تا در واکنش به محاصره تلافی جویانه غزه در پی حملات حماس، واردات از اسرائیل را تحریم کنند. موکونیانه در جریان راهپیمایی به سمت سفارت اسرائیل در پرتوریا در همبستگی با فلسطین، محکومیت رژیم صهیونیستی توسط حزب حاکم را تکرار کرد. او همچنین خواستار تعطیلی سفارت شد.

هنیا در ادامه با اشاره به اشتراکات فلسطین و آفریقا در مبارزه برای آزادی، این پرسش‌ها را با کارشناسان برنامه مطرح می‌کند که آیا پیش‌بینی می‌کنید که این کمپین بایکوت در سراسر جهان محبوب‌تر و موفق‌تر شود؟ و آیا شکست رژیم اسرائیل را به ویژه پس از جنگ نسل‌کشی آن علیه فلسطینیان در غزه پیش‌بینی می‌کنید؟ برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.