به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی را با حضور کارگردان اثر و کمال پور کاوه منتقد سینما به نقد و بررسی می گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختر تنها و خسته‌ای که زندگی اش را در وبلاگش می‌نویسد و برادر دوستش از او خواستگاری می کند و صحبت‌های اولیه ازدواج را انجام می‌دهند. او که نماز نمی‌خوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده و الان شهامت اینکه به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید ندارد و خجالت می‌کشد ولی در آخر فیلم بازگو می‌کند.

انتخاب نام سر به مهر برای این فیلم دارای ایهام است که هم اشاره به نماز خواندن دارد و هم اشاره به این رازی است که تا آخر فیلم سر به مهر باقی می‌ماند. لیلا حاتمی، آرش مجیدی، خاطره اسدی، سمیرا مسلمی، لیلا بارگاهی، سوسن مقصودلو، شیرین زنگنه و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. «سینمای ایرانی» امروز شنبه27 آبان ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.