به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون ‌مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» در بخش اول خود به شرح مختصری از حمام‌های تاریخی ایران از جمله حمام گنجعلی خان کرمان، وکیل شیراز، فین کاشان، پهنه سمنان، چهارفصل اراک، حاج شهبازخان کرمانشاه و صفای قزوین می‌پردازد.

گزارشگر برنامه همچنین به این مسئله تاکید می‌کند حمام‌های قدیمی ایران فقط محلی برای شست‌وشو نبوده‌اند، بلکه کارکردهای دیگری داشته‌اند از جمله مکانی برای گردهمایی‌های خانوادگی و اجتماعی نیز بوده‌اند. 

بخش دوم برنامه «ایران» به معرفی ارده اختصاص دارد. ارده نوعی ماده غذایی است که از کوبیده شدن کنجد، حاصل می‌شود و به عنوان یک غذای کامل برای وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارده یک ماده غذایی صد در صد خالص و طبیعی بوده و از هرگونه مواد شیمیایی و افزودنی به‌دور است.

گزارشگر برنامه ایران با حضور در یکی از کارگاه‌های تولید ارده مراحل تهیه آن را به تصویر می‌کشد.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی نیز مشاهده کنند.