به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع مستند "بین دو عصر" درباره دو دوره مهم و تاریخی در جنبش مقاومت در فلسطین و لبنان است.

این مستند به کارگردانی محمد بوزید و تهیه‌کنندگی سامی فخوری مسیر تاریخی و طولانی و چالش‌های جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان را بررسی و توصیف می‌کند.

مستند "بین دو عصر" گریزی تاریخی دارد به زمانی که لبنانی‌ها با فلسطینی‌ها همسو و متحد بودند و با آن‌ها برای دفاع از وطنشان همکاری می‌کردند ولی رفته رفته پس از گذشت مدتی، به دلیل نیاز لبنان به پیشرفت‌های اقتصادی و فعالیت‌های تجاری با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و اختلافات سیاسی سران حاکم بر آن، دست از مقاومت برداشته و در نقش بیطرفی قرار گرفتند. سیاستی که تا سال‌ها ادامه داشت و باعث کشته شدن بسیاری از مردم روستاهای مرزی جنوب لبنان بر اثر جنایت‌های رژیم اسراییل شد.

این مستند در ادامه از سرگیری مقاومت در لبنان علیه رژیم صهیونیستی را پس از تشکیل گروه‌های مقاومت به رهبری امام موسی صدر و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روایت می‌کند.

این مستند امروز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.