به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به بررسی عکسی از ترور آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس می‌پردازد.

آندری کارلوف در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. او از سال ۲۰۱۳ سفیر روسیه در آنکارا بود. کارلوف ۶۲ سال داشت و پیشتر سفیر اتحاد جماهیر شوروی در کره شمالی و سفیر روسیه در کره جنوبی بود. عامل حمله به سفیر روسیه در ترکیه نیز توسط پلیس کشته شد. این عکس لحظاتی پس از ترور آندره کارلوف، به دست "مرت آلتینتاش" گرفته شده و او را در حالی که اسلحه به دست کنار جسد بی جان سفیر ایستاده و دست دیگر خود را به سمت آسمان بالا برده نشان می دهد. بورهان اوزبیلیجی، عکاس این صحنه برنده جایزه رقابت‌های ورلد پرس فوتو شد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.