به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه "جریان خاورمیانه" این هفته در دو بخش به بررسی ابعاد حملات موشکی سپاه پاسداران به تروریست‌ها در پاکستان، سوریه و اربیل و گسترش جنگ رژیم میان رژیم صهیونیستی و حماس به لبنان می‌پردازد.

این برنامه به همین منظور گفت‌وگو می‌کند با دکتر محمد مرندی تحلیلگر مسائل سیاسی از تهران و دکتر عمر نشابه مفسر سیاسی از بیروت.

 در این برنامه می بینیم عملیات‌های تروریستی اخیر مستلزم پاسخ سریع ایران به عاملان آن (جیش‌العدل در پاکستان، داعش در سوریه و اسرائیل در اربیل عراق) بود. در نتیجه، ایران سازمان تروریستی داعش را در ادلب سوریه بمباران کرد و یک حمله موشکی به مقر موساد اسرائیل در اربیل و همچنین حمله به شبه نظامیان جیش‌العدل حاضر در پاکستان انجام داد. 

مجری "جریان خاورمیانه" این پرسش‌ها را با دکتر مرندی در میان می‌گذارد که آیا این اقدام ایران بر اساس میزان فشاری که اخیراً بر تهران وارد شده است، باید اتفاق می‌افتاد؟ و آیا این حملات ممکن است به ایجاد یک تخاصم منطقه‌ای برای تهران منجر شود؟

بخش دوم برنامه نیز به این موضوع می‌پردازد که برخلاف تصوری که در آخرین دوره تلاش آمریکا برای پرهیز از گسترش نبرد به ویژه به سمت لبنان وجود داشت، به نظر می‌رسد گسترش جنگ اسرائیل و حماس به سمت لبنان اجتناب ناپذیر باشد.

دکتر عمر نشابه مفسر سیاسی از بیروت به عنوان کارشناس بخش دوم برنامه به تحلیل این موضوع می‌پردازد که آیا حزب‌الله آماده رویارویی احتمالی است و اصولا مقاومت با این سناریوی احتمالی چگونه برخورد خواهد کرد؟

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.