به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند "محاصره شده" نگاهی دارد به اوضاع کرانه غربی رود اردن و مردم فلسطینی ساکن در این منطقه.

این مستند ۲۵ دقیقه‌ای به این موضوع می‌پردازد که کرانه غربی رود اردن محل سکونت بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی است و با این وجود، رژیم صهیونیستی اصرار دارد که کنترل این منطقه را به عنوان جزیی جدایی ناپذیر برای هر نوع مذاکرات صلح در اختیار داشته باشد.

 مستند "محاصره شده" همچنین بر این نکته تاکید می‌کند که منطقه کرانه غربی رود اردن منبع تغذیه فلسطینیان است اما در مذاکرات مابین رژیم صهیونیستی و فلسطین، اسرائیلی‌ها اصرار دارند که کنترل روی این منطقه را با بهانه های امنیتی حفظ نمایند. 

این در حالی است که تمام شواهد تاریخی، جغرافیایی و منطقی چنین استدلال بی‌پایه‌ای را رد می‌کنند. این مستند در همین راستا تلاش می‌کند در گفت‌وگو با روستائیان محلی، روزنامه‌نگاران و کارشناسان برجسته سیاسی به این پرسش‌ها پاسخ دهد که هدف واقعی اسرائیل برای کنترل کرانه غربی اردن چیست؟ چرا خانه‌هایی را که پیش از پیدایش اسرائیل در این منطقه بوده اند ویران می‌کند؟ و انتظار دارد روستائیان این منطقه در کجا زندگی کنند؟

دوربین مستند با حاج سامی صادق؛ شهردار منطقه همراه می‌شود و او که در سن ۱۶ سالگی بر اثر گلوله اسرائیلی‌ها فلج شده است و باید از ویلچر موتوری خود برای حرکت استفاده کند، مخاطب را با واقعیت‌های کرانه غربی اردن آشنا می‌کند.

این مستند امروز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ است.