به گزارش اکونا پرس،

مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان امور سینمایی با توجه با اینکه سرگروه‌های سینمایی برای اکران نوروز مشخص شده‌اند درباره زمان برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش به ایسنا گفت: ما به همه صنوف عضو و درگیر شورای صنفی نمایش اعم از دفاتر پخش فیلم، انجمن سینماداران، شورای عالی تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان اعلام کرده‌ایم که نماینده خودشان را معرفی کنند و به محض اینکه این نمایندگان مشخص شوند، جلسه تشکیل خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا زمان تبلیغات برای فیلمهای نوروزی کوتاه نخواهد بود، بیان کرد: اگر مروری بر سال‌های گذشته داشته باشیم تنها سالی که آیین‌نامه اکران نوروزی دو ساله بود برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ اعتبار داشت و در سال‌های قبل تمام آیین‌نامه‌ها یک ساله نوشته می‌شد. طبیعتا سالی که آیین‌نامه باید آماده شود و به تصویب ریاست سازمان سینمایی برسد این زمان در دل آیین‌نامه تعریف می‌شود.

فرجی ادامه داد: امسال اعتبار آیین‌نامه تمام شده بود و باید آیین‌نامه جدیدی تعریف می‌شد. البته زمان انجام این کار هم طولانی نشده است زیرا فیلم‌های نوروزی هر زمان مشخص شوند فرصت کافی برای تبلیغات خواهند داشت و دراین ماراتن اکران نوروزی فیلم‌ها این توانایی را دارند که به خوبی دیده شوند. در سال‌های گذشته بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر تازه آیین‌نامه نوشته می‌شد، به تصویب می‌رسید و سپس ابلاغ می‌شد. بنابراین با توجه به دوره‌های گذشته این زمان طولانی نشده است.

او درباره فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی هم بیان کرد: دفاتر پخش فیلم ۱۶ فیلم را به شورای صنفی معرفی کردند و از این تعداد ۱۲ فیلم در روابط عمومی سازمان سینمایی معرفی شدند که شرایط اکران نوروزی را داشتند و از بین این فیلم‌ها در نهایت هفت اثر توسط سینماها انتخاب خواهند شد.

فرجی درباره نظام‌نامه جدید اکران نیز افزود: بیشتر بازخوردهایی که بعد از انتشار این نظام‌نامه دریافت کردیم مثبت بود اما چند نفری هم نقد داشتند و نگران این بودند که این طرح یک نوع آزمون خطاست. ما پیش از این پنج سرگروه داشتیم و به تدریج یک سرگروه به آن اضافه شد و با توجه به اینکه امسال چند هزار صندلی به سینماها اضافه شده است، این شرایط و آمادگی وجود داشت که یک گروه دیگر نیز به آن اضافه شود و فرصت اکران برای فیلم‌ها بیشتر شود.