به گزارش اکونا پرس،

در جدیدترین برنامه «اتفاق ترانه» عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا به عنوان سخنران این محفل به بررسی وضعیت «شعر و ترانه» خواهد پرداخت و در ارتباط با این موضوع مباحث علمی مفصلی را مطرح خواهد کرد.

عبدالجبار کاکایی متولد 15 شهریور 1342 در ایلام است. این ترانه سرا مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه آزاد مرکز تهران اخذ کرده است. وی در برخی از همایش‌های سراسری شعر که در سطح کشور برگزار می‌شود به عنوان دبیر، مدیر اجرایی و عضو هیئت علمی مسئولیت داشته است. از کاکایی مقالات و نقدهای فراوانی پیرامون شعر این روزگار در مطبوعات درج شده است. 

از دیگر بخش‌های این برنامه نیز می توان به اجرای موسیقی اشاره کرد که توسط استاد جمشید ولی نژاد خواننده و نوازنده دوتار از استان خراسان شمالی اجرا خواهد شد. 

بخش بعدی برنامه «اتفاق ترانه» هم اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضرین جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعات خودش به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه آقای «موسی بیدج» نویسنده، شاعر و مترجم توانمند کشورمان میهمان سی و یکمین محفل «اتفاق ترانه» خواهد بود. موسی بیدج متولد ۷ مهرماه ۱۳۳۵ در گیلانغرب و بزرگ شده تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب است. وی یکی از پایه‌گذاران مجله شعر حوزه هنری و مجله طلایه بوده است، همچنین به‌عنوان نویسنده در رادیو، سردبیر مجله شیراز (درباره ادبیات ایران به زبان عربی) و سردبیر فصلنامه سلسله الحوار (فصلنامه فرهنگ، هنر و ادبیات ایران برای جهان عرب) نیز فعالیت‌هایی داشته است. 

گفتنی‌ است محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است. 

سی ویکمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و مرکز موسیقی حوزه هنری ، دوم تیرماه ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای حضور عموم علاقه‌مندان به این محفل ادبی آزاد است.