به گزارش اکونا پرس،

محمد ناصری‌پور که در زمینه معماری، نقاشی، مرمت آثار و پژوهش هنری فعالیت دارد، درباره نمایشگاهش که این روزها در خانه هنرمندان برپاست به ایسنا می‌گوید: این یک نمایشگاه ساده نیست و مرور ۶۰ سال فعالیت هنری من است.

او توضیح می‌دهد که در این نمایشگاه ۱۱۰ اثر از او که شامل اثر مرمت شده متعلق به صفویه تا ماکت‌ آرامگاه عطار و حافظ با رعایت جزییات و کاشی‌کاری، پرسپکتیوهای معماری، نقاشی‌های گل و پرتره و حیوانات با آبرنگ و ... است، به همراه شجره‌نامه کاری و هنری او در معرض دید گذاشته شده است.

این هنرمند درباره بخشی از نقاشی‌هایش می‌گوید: در زمینه نقاشی معماری من آثار را با دیده معماری کشیدم که شامل تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، خیام و ... می‌شود.

ناصری‌پور بیان می‌کند: ۲۵ سال است من در ایران نمایشگاه نداشتم و می‌خواستم حاصل آن را به نمایش بگذارم که با پیشنهاد خانه هنرمندان قرار شد کار بزرگتری انجام بدهیم و این نمایشگاه مروری بر آثار من باشد. من در این سال‌ها در نقاط مختلف فرانسه و آمریکا نمایشگاه برگزار کردم و مشغول تدریس هنرهایی مانند تذهیب بودم.

او درباره فعالیت این روزهایش توضیح می‌دهد: فعالیت‌های هنری من همیشه سه تکه بوده است، من به عنوان معمار فعالیت دارم و هر روز و هرشب نقاشی می‌کنم. همچنین برای مرمت آثار هنری در اروپا و آمریکا دوره دیده‌ام.

ناصری‌پور اضافه می‌کند: تخصص من مرمت موزه‌ای با تکنولوژی جدید است، در ایران هرکاری کردیم شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانند از این موضوع استفاده کنند، نشد. ناشر خصوصی حاضر به چاپ کتاب من در زمینه مرمت نشد، ارگان‌ها باید در زمینه اقدامی انجام بدهند.

این هنرمند می‌گوید: کتاب آثار من قرار بود ۲۵ سال پیش چاپ شود که دو سال پیش رونمایی شد. متاسفانه ناشرها علاقه‌ای به انتشار کتاب هنری ندارند. من با موسسه‌ای برای انتشار هفت کتاب قرارداد داشتم که فقط یکی از آن‌ها با هزینه یکی از دوستانم چاپ شد و البته به چاپ پنجم رسید.

او در پاسخ به این پرسش که برای انتشار کتاب‌هایش با مسوولان صحبتی انجام داده است یا نه؟ بیان می‌کند: با کسی نیست که صحبت نکرده باشم. من دردم را به همه می‌گویم. علاقه من پیشرفت در هنر است. این همه علاقه‌مند به هنر داریم که وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند جایی ندارند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «۶۰ سال با استاد محمد ناصری‌پور» تا ۱۹ تیرماه در خانه هنرمندان برقرار است.