به گزارش اکونا پرس،

در این دوره از زمانه که از آن به عصر اطلاعات یاد می کنند، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار ناشدنی است.

حرفه خبرنگاری، باخبر سر و کار دارد و آن را به شیوه های گوناگون به مخاطبان خود می رساند. خبر، باید ویژگی هایی داشته باشد تا مورد توجه بینندگان، شنوندگان و خوانندگان قرار بگیرد. خبر خوب باید درست،روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم به مرور به آن خبررسان شک کرده و منبع خبری خود را تغییر می دهند.

روز خبرنگار، روزی است که قلم، بار دیگر به مظهر پاکی تبدیل شده که حکایت‌گر قلب پاک دارندگان آن است.

روز خبرنگار، ماندن در نوشتن و زندگی در دنیای کلمات و واژه‌ها است.

این روز تنها در همین روز برای ما اهالی رسانه شیرین است و در کل سال باید متحمل هزاران تهمت،افترا و یا بی احترامی باشیم،به گناه فاش کردن حقایق!

امسال و سال های دیگر هیچ تغیری به وجود نخواهد آمد و همه خبرنگاران از بیمه شغل خود سودی نمی برند و تعداد روشن فکران اجتماعی روز به روز کاسته می شود و تبری هرساله قلم خوش تراششان را از ریشه قطع می کند.

خبرنگاران زبان گویا و منطقی جامعه خود هستند و ناب‌ترین تفکرات را در خود دارند.

با شادی مردم در پیروزی تیم ملی فوتبال خوشحال اند،با غم بازماندگان سانچی و پلاسکو دردمند;وبا گرفتن جایزه در دستان هنرمندان بر ملیت خود می بالند.

ما خبرنگاران دشمن بزرگ مردان سیاست نیستیم که نگران معیشت مردمیم،آتو گیر ورزشکاران نیستیم و تنها عدالت را در هر زمینه می خواهیم.ما مزاحم اهالی هنر نیستیم بلکه همچون پلی مردم را به آنها نزدیک نگه میداریم.

به قطع اگر اهالی رسانه و ارتباطات نبودند،هیچ وقت مردم تا این اندازه آگاه نبودند از سیاست ها و اوضاع جامعه و البته با بزرگان نیز همراه نمی شدند.

خبرنگاری عشق است،یعنی عاشق مردم بودن است و برای آنها بی هیچ چشم داشت کار کردن. خبرنگاری به دور ازمقاله،مصاحبه و گزارش معرفت و درک عمیق می خواهد. خبرنگاری شجاعت می خواهد،حتی تا پای مرگ!

 ما خبرنگاران یاد گرفته صبر پیشه کنیم و با مسئولان کنار بیاییم و گاهی برای اثبات خبرهامان توهین و تهمت بشنویم.

 این روزها حرفه خبرنگاری بسیار سخت شده است و یادمان نرود که هر کسی را نمی توان خبرنگار نامید. این شغل حرمت دارد و رسالت اولیه آن صداقت و راستی است.

17 مرداد به یاد «محمود صارمی» خبرنگارجمهوری اسلامی که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای  طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.