به گزارش اکونا پرس،

اشخاص صاحب نامی نظیر علی حاتمی، ژاله علو، امین تارخ، داریوش ارجمند و...،که هریک به عنوان هنرمندان مؤلف و صاحب سبک عرصه هنر شناخته ‌شده‌اند.

داریوش ارجمند؛ بازیگر

داریوش ارجمند 5 مرداد 1323 درشهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی به دنیا آمد. ارجمند تحصیلات دانشگاهی‌اش را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی سپری کرد و برای ادامه تحصیل عازم پاریس شد و در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه سوربن دریافت کرد. او همچنین در دوره کارشناسی، از شاگردان علی شریعتی بود.

ارجمند فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه هنر، با بازیگری و کارگردانی در عرصه تئاتر شروع کرد و سپس به‌واسطه ساخت فیلم‌های کوتاه ۸ میلی‌متری، به سینما راه پیدا کرد.

 او با بازی در فیلم«نا خدا خورشید» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از پنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند و به عنوان یک بازیگر صاحب سبک در سینما شناخته شود.

ارجمند همچنین در دهه ۶۰ در سه فیلم «کشتی آنجلیکا»، «پرده آخر» و «جستجوگر» به ایفای نقش پرداخت.

بهزاد صدیقی؛ منتقد و نمایشنامه‌‌نویس

بهزاد صدیقی 5 مرداد 1348‌در تهران متولد شد. او نمایشنامه‌نویس، دراماتورژ، کارگردان، پژوهشگر و منتقد تئا‌تر و سینما است و فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات فارسی تهران از دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرکزی تهران و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از ‌کانون تئا‌تر تجربی زیر نظر استاد حمید سمندریان است. صدیقی تاکنون مؤسس و مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان ایران (از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۱)، عضو هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری افرا مانا (از سال ۱۳۸۴ تاکنون)، مدیر روابط عمومی اداراه کل هنر‌های نمایشی، مجری و سردبیر برنامه رادیویی با داستان‌نویسان ایران در رادیو گفت‌و‌گو (۱۳۸۷)، نویسنده، پژوهشگر، کار‌شناس و مجری برنامه ۳۰ سال با ادبیات داستانی و تئا‌تر ایران در رادیو گفت‌و‌‌گو (۱۳۸۷) بوده است.

شکر خدا گودرزی؛ بازیگر و کارگردان تئاتر

متولد 6 مرداد 1339 در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. او مدرس، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر است و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی نمایش با گرایش کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس گذرانده است.

کارگردانی نمایش‌های «پرواز را به خاطر بسپار»، «توده هیزم»، «سرود پال سروش»، «کیست این پنهان مرا»، «ایران»، «نیرنگ‌های اسکاپن»، «سوگ مضحکه یادگار زریران»، «خورشید بانو» و... و بازی در آثاری همچون «آوای سرخ»را در کارنامه کاری خود دارد.

رحیم نوروزی؛ بازیگر

شاید تا قبل از بازی در سریال «پس از باران» کمتر کسی می دانست که رحیم نوروزی بازیگر نقش فرخ، یک هنرمندان جوان تئاتری است که از تئاتر به تلویزیون آمده است. رحیم نوروزی زاده 7 مرداد ۱۳۴۶ در رشت است. او فارغ‌التحصیل مقطع کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی در سال 1372‌ و کارشناسی رشته تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی در سال 1380 است.

سیروس همتی؛ طراح صحنه، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر

سیروس همتی متولد 13 مرداد 1351 در تهران است. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت‌معلم و تخصصش در زمینه طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است.

«غروب تا غروب»، «محرمانه»، «‌ببخشید خط روی خط افتاد»، «‌مسافران»، «قربانی»، «مجلس برادرکشی»،قتش را با نوشتن فیلم‌نامه گذراند که فیلم‌نامه‌هایی همچون «در جهنم باران می‌بارد»، «داستان تمام»، «کری» و «مرسی» حاصل آن دوره است.

ژاله علو؛ بازیگر، صداپیشه، شاعر و گوینده

ژاله علو با نام اصلی شوکت، زاده 14 مرداد سال 1306 در تهران است. او فارغ‌التحصیل دانشسرای مقدماتی تهران در سال 1326 است و سال 1328 به هنرستان هنرپیشگی رفت تا در این زمینه آموزش‌های لازم را ببیند. علو که به عنوان یکی از سرشناس‌ترین دوبلورهای ایرانی محسوب می‌شود، فعالیت هنری خود را ابتدا در تئاتر آغاز کرد و در دوران فعالیت تئاتری‌اش در بیش از بیست نمایشنامه ایفای نقش کرد. او همچنین در طول فعالیت بازیگری‌اش در سینما هم به ایفای نقش پرداخت. نخستین فیلمی که علو در آن بازی کرد فیلم «توفان زندگی» نام داشت.

بهناز جعفری؛ بازیگر

‎بهناز جعفری متولد 25 مرداد ۱۳۵3تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.جعفری باز در تئاتر را با نمایش «سلطان مار»  کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و تاکنون در نمایش‌های کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و ... به ایفای نقش پرداخته است. «اتاق ورونیکا» (رضا ثروتی)، «برنارد مرده است» (علی سرابی)