به گزارش اکونا پرس،

و به نقل از روابط عمومی موسسه کودکان امروز مبتکران فردا، علی بهجو؛ مدیرعامل موسسه اسمارت‌آکادمی ایران درباره شیوه انتخاب برندگان این آزمون، گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون از سطوح مختلف هستند درنتیجه دو سال است که این آزمون را برگزار می‌کنیم و در هر سطحی افراد اول تا سوم را بر اساس مدت‌زمانی که سوال‌ها را پاسخ داده‌اند و نمره‌ای که در آزمون به‌دست آورده‌اند، انتخاب می‌شوند. همچنین در دو بخش زیر هشت‌سال و هشت تا 16 سال این آزمون برگزار می‌شود. درواقع کودکان در سطح خودشان با سایر هم‌سالان خود مقایسه می‌شوند. نفرات اول تا سوم مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند و همچنین هدیه نقدی و لوح هم به آن‌ها اهدا می‌شود. مراسم اهدایی جوایز، 19 شهریورماه برگزار می‌شود.

اما نرجس بهجو که یکی از افرادی است که مستر کلاس‌های مربی‌گری این موسسه را برگزار می‌کند، ضمن اعلام این نکته که به مربیان موسسه رهنما گفته می‌شود، اعلام کرد: خلاقیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رهنمایان است. رهنمایان آزاد هستند که بازی‌هایی را برای کودکانی که به آن‌ها آموزش می‌دهند، طراحی کنند و حتی از آن‌ها خواسته‌ایم که اگر بازی‌ای انجام دادند و از آن نتیجه خوبی گرفتند، به ما هم منتقل کنند چون ممکن است بعد از بررسی کردن، آن شیوه‌ها را به سایر مربیان هم منتقل کنیم. ما معتقد هستیم که باید همه نظرهای خود را مطرح کنند. حتی هرازگاهی از والدین می‌خواهیم پیشنهادها و انتقادهای خود را مطرح کنند و از این نظرات استفاده می‌کنیم.

 

در همین راستا؛ خانم بهرامیان؛ نماینده اسمارت‌آکادمی در نقده، درباره شیوه‌های آموزشی خود، گفت: روش‌هایی که به‌وسیله آن‌ها با کودکان کار می‌کنیم، برای کودکان بسیار جذاب است و آن‌ها را دوست دارند. حتی کودکانی که ترم اول را گذرانده بودند، دوست داشتند به‌سرعت ترم بعدی آغاز شود. واقعا این کلاس‌ها برای کودکان از کلاس‌های درس بسیار شیرین‌تر است و بیشتر می‌آموزند. البته من شیوه‌های خاص خودم را در کنار روش‌های سوئدی، با کودکان کار می‌کنم. به‌عنوان‌مثال برای کودکان پازل‌هایی را طراحی کرده‌ام. بچه‌ها به این پازل‌ها تنها به‌عنوان سرگرمی‌ای که بعد از درس به آن‌ها داده می‌شود نگاه می‌کنند درحالی‌که من که با استفاده از پازل‌ها از کودکان درس می‌پرسم تا بدانم در کدام قسمت باید بیشتر کار شود.

 

IMG-20180901-WA0003

 

اما مادر یک کودک ده‌ساله که از شهرستان نقده در این آزمون شرکت کرده است، درباره اسمارت‌آکادمی و تاثیری که بر کودک او گذاشته است، گفت: پسر من امسال نخستین دوره را گذرانده است که شاهد تغییرات بسیار زیادی در فرزندم بوده‌ام. به‌شدت از اتفاق‌هایی که برای فرزندم رخ داده راضی هستم و پروسه آموزش را ادامه می‌دهم.

پدر یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این آزمون انگیزه خود از ثبت‌نام فرزند خود در موسسه اسمارت‌آکادمی را رهنمای پسر خود دانست و گفت: دختر من سه سال است در موسسه ثبت‌نام کرده است. او زمانی‌که هفت سال بود، دانش‌آموز موسسه شد. این کلاس‌ها سبب شده‌اند هم دخترم دروس را بهتر بیاموزد و هم چون در مدرسه به‌راحتی به سوال معلمان پاسخ می‌دهد، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده است.

 

 

 

IMG-20180901-WA0004

 

یکی دیگر از مادران که کودک 12 ساله خود را برای آزمون این موسسه به فرهنگسرای رسانه آورده بود، درباره آشنایی با این شیوه جدید آموزشی، گفت: از طریق مدرسه دخترم با این موسسه آشنا شدم و دو سال است که فرزندم به این موسسه می‌آید و قصد دارم برای دوره سوم هم او را ثبت‌نام کنم. یکی از مهم‌ترین نکات این است که ما ناچار نیستیم در منزل با او کار کنیم. او در موسسه می‌آموزد و ما تنها مدت‌زمانی که سوال‌ها را پاسخ می‌دهد را به او می‌گوییم.

 

 

 

IMG-20180901-WA0005

 

همچنین مادر معصومه، دختر 12 ساله‌ای که سال‌هاست با شیوه اسمارت‌آکادمی آموزش دیده است، درباره تاثیر برنامه‌های این موسسه بر فرزند خود، گفت: دخترم به ریاضی علاقه داشت اما به‌مرور علاقه او رو به کاهش گذاشته بود اما از زمانی‌که سوروبان را آموزش می‌بیند دوباره به ریاضی علاقه‌مند شده است. زمانی‌که باهم به خرید می‌رویم، او زودتر از صاحب‌مغازه و ماشین‌حساب او، قیمت اجناس را حساب می‌کند! او الان می‌تواند پاسخ هر سوال را از دو تا سه راه‌حل مختلف بیابد.

 

 

 

IMG-20180901-WA0006

 

مادر محمدحسین هفت‌ساله که فرزند خود را از پنج‌سالگی به اسمارت‌آکادمی سپرده است، درباره میزان تاثیرگذاری این برنامه‌ها بر کودک خود، گفت: وقتی پسر من به این موسسه رفت، سواد خواندن و نوشتن نداشت اما من دیدم تمرکز او روزبه‌روز بیشتر شده است. البته چون مدارس ما فضایی بسیار خشک دارند و اجازه نمی‌دهند شیوه‌های جدید به مدارس راه یابند، محمدحسین ناچار است آموخته‌های خود را از معلم و دیگر دوستانش پنهان کند.

گفتنی است این مسابقات با حضوربیش از 320 دانش‌پذیر دختر و پسر رده‌های سنی 5 تا 14 سال در سطوح مختلف آموزشی پرورشی برگزار شد.

 

IMG-20180901-WA0008

 

IMG-20180901-WA0009