به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از پردیس تئاتر شهرزاد، در شش ماه نخست سال ٩٧ نمایش های متفاوت و متنوعی در این مجموعه به عنوان نخستین پردیس تئاتر خصوصی کشور به صحنه رفت و ٤٠ اجرای صحنه ای، بیش از ٢٠ نمایشنامه خوانی و اجراخوانی و تعداد ١٠ پرفورمنس برای مخاطبان اجرا شد.
نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی و بازی گلاب آدینه با بیش از 120 شب اجرا از دی ماه 96 تا اردیبهشت 97 در سالن شماره 1 این مجموعه رکورد بیشترین اجرا و جذب مخاطب را در یک سالن خصوصی به خود اختصاص داده است.
نمایش آئینی و سنتی «نوروز خوانی» به کارگردانی جواد انصافی و نمایش «خواستگاری» به کارگردانی سید عظیم موسوی دو برنامه ویژه نوروز به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان فروردین ادامه یافت و مورد استقبال واقع شد.
«بنگاه تئاترال» به قلم علی نصیریان و کارگردانی هادی مرزبان نیز در دو دوره اجرا داشت و این کارگردان پیشکسوت تئاتر مجددا و در شهریورماه 97 به مدت ١٥ شب نمایش «آمیزقلمدون» اثر زنده یاد اکبر رادی را در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه برد.
نمایش «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در بهار ٩٧ و در مجموع دو دوره اجرا میزبان بیش از هشت هزار مخاطب بود و سرابی در خردادماه نمایش «خدای کشتار» را در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه برد.
«ماجرای مترانپاژ» به کارگردانی محمدحسن معجونی از دیگر نمایش های این پردیس مدت کوتاهی اجرا شد و معجونی در مردادماه امسال نمایش «سینما فلیک» را با بازی نوید محمدزاده و ستاره پسیانی به صحنه برد.
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیل آبادی، در تابستان امسال به دلیل سبک متفاوت اجرا و مضمون نمایش، با استقبال مخاطبان زیادی مواجه شد.
اپرا تئاتر «لیلی و مجنون» به کارگردانی سید جلال الدین دری، تجربه ای بسیار نو محسوب می شد که ترکیب موسیقی و تئاتر را در کنار هم داشت و مخاطبان زیادی از جمله علاقمندان به موسیقی سنتی را با خود همراه کرد.
نمایش «روزهای بی باران» به کارگردانی امین بهروزی و بازی سجاد افشاریان جز در روزهای آخر تابستان ٩٧ بود که در بیش از 30 شب اجرا توانست هر شب با حداکثر ظرفیت و با بلیت های خارج از ظرفیت میزبان تعداد گسترده ای از مخاطبان تئاتر باشد.
نمایش «صد درصد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و بازی هوتن شکیبا و ستاره پسیانی از ابتدای شهریورماه به صحنه رفت و اجراهای آن تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت و در ایام آخر هفته با 2 اجرا در روز میزبان مخاطبان است. 
نمایش «آفتابکاران و سایر کشاورزان سرزمین شرق میانه» به کارگردانی پویا پیرحسینلو که از متون برگزیده جشنواره فجر بود، در تابستان امسال به مدت ٢7 شب در این پردیس به صحنه رفت و نمایش های «پا» به کارگردانی آرمین حمدی پور از شیراز و «کابوس های دنباله دار» به کارگردانی مهرداد هنرمند که دو نمایش برگزیده نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد بودند به مرحله اجرا رسیدند.
دو نمایش «گزیده» با بازی و کارگردانی امیر کربلایی زاده و «چشمهایی که مال توست» با بازی و کارگردانی بهاره رهنما با اجرا در روزهای شنبه رونق خوبی به روزهای تعطیل سالن های نمایش دادند و نمایش محیطی «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد با اجرا در کافه شهرزاد نیز اولین اجرا در کافه بود. 
سالن شماره 3 این پردیس درکنار گروه های حرفه ای میزبان گروه های جوان بود که نمایش «رومرز» به کارگردانی فریماه مسگرنیا که نخستین تجربه کارگردانی و اولین حضور تیم بازیگرانش بر صحنه بود، نمایش «هاراگیری» به کارگردانی افشین واعظی از یک گروه جوان بوده است.
نمایش کودک «گروفالو» به کارگردانی آرش شریف زاده در باکس اختصاصی ویژه کودکان به صحنه رفت و با استقبال چشمگیر مخاطبان تئاتر در سانس های صبح و عصر همراه بود.
اجرای خیریه «کفخواب» به کارگردانی سعید زارعی و مهسا علافر که تمامی عواید این نمایش خرج تحصیل کودکان بی بضاعت و کار شد نیز از دیگر برنامه هایی بود که در شهرزاد فرصت نمایش یافت.
در تیرماه امسال، نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد در این مجموعه خصوصی برگزار شد که هیات داوران شامل نوید محمد زاده، نادر برهانی مرند، مسعود دلخواه بود و ١٣ اثر نمایشی انتخاب شده از میان 250 نمایشنامه را مورد قضاوت قرار دادند و نمایش «پا» از شهر شیراز به عنوان اثر برگزیده این جشنواره شناخته شد و مبلغ یکصد و 50 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت و ١٥ شب اجرای عمومی داشت. 
نمایش «کابوس های دنباله دار» از رشت به عنوان نمایش برگزیده دیگر این جشنواره انتخاب و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد و اجرای عمومی این نمایش به عنوان جایزه غیرنقدی از امروز، اول مهرماه در سالن شماره 1 شهرزاد آغاز می شود.
در دهه دوم محرم و از 31 شهریور نمایش آئینی مذهبی «سوگ حسین» به مدت هفت شب همکاری مرکز هنرهای نمایشی به اجرا در خواهد آمد تا مخاطبان به صورت رایگان از این گونه جذاب نمایشی در سالن های تئاتر هم استفاده کنند. 
اکنون حدود 10 گروه نمایشی منتظر اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد هستند و این مجموعه در حال انتخاب و بررسی آثار جذاب نمایشی برای نیمسال دوم سال 97 است.