سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با اکوناپرس در تشریح دستور کار  کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان وکیلی و قاضی‌زاده به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ، گزارشی از بررسی‌های این کمیته ارائه دادند که در آن بر ضرورت تقویت تولید داخلی تاکید شدند و اعلام کردند باید جلوی احتکار کاغذ گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر است که کنترل قیمت کاغذ را داشته باشد، جلوی محتکران را بگیرد و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم خواست که یارانه لازم را به کاغذ تخصیص دهد.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز در قمت کاغذ اثرگذار است، ادامه داد: اکنون که فصل بودجه‌نویسی است، باید وزارتخانه تلاش کند تا حتما برای کاغذ و مطبوعات یارانه4200 تومانی اختصاص داده شود.

ذوالقدر همچنین با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون فرهنگی گفت: مدیرانی از سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جزئیات جلسه دیروز که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بودجه دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد، ارائه کردند.

وی در ادامه افزود: موافقان و مخالفان و نمایندگان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس درباره کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده اظهار نظر کردند ولی با توجه به اینکه حد نصاب لازم برای حضور اعضا وجود نداشت، رای‌گیری استمزاجی انجام شد که رأی لازم را کسب کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: البته باید مجددا در جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی، درباره کلیات این طرح رای‌گیری شود تا در صورت تصویب وارد جزئیات آن شویم.