به گزارش اکونا پرس،

 فیلم کوتاه «نگاه» به کارگردانی فرنوش صمدی به تهیه‌کنندگی  پوریا حیدری اوره در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زاگرب در کشور کرواسی جایزه بهترین فیلم کوتاه را از آن خود کرد. 

همچنین فیلم «محموله» ساخته کارگردان صربستانی «اوجنیک گلاونیچ» که پوریا حیدی اوره یکی از تهیه‌کنندگان آن هست نیز جایزه کالسکه طلایی بهترین فیلم بلند جشنواره زاگرب را به خود اختصاص داد. 

هیات داوران جشنواره در متنی که درباره‌ی فیلم «نگاه» نوشتند؛ فیلم «نگاه» را نمونه‌ای بسیار عالی از رویکرد «کمتر، با تاثیر بیشتر» (به اصلاح رویکرد مینیمالیستی به مسائل هنری یا زیبایی شناختی همیشه موثرتر است) دانستند.

فیلم کوتاه «نگاه»تاکنون تنها فیلم کوتاه داستانی ایرانی واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار ٢٠١٩ است. این فیلم کوتاه با برنده شدن جایزه جشنواره «AFI»؛ شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار را کسب کرده است. 

«نگاه» پیش از این نیز به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در هفتادمین فستیوال فیلم لوکارنو حضور داشت و تاکنون در بیش از ٨٠ جشنواره بین المللی به روی پرده رفته است. 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زاگرب از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ نوامبر (۲۰ تا ۲۷ آبان) برگزار شد.