به گزارش اکونا پرس،

به نقل از گاردین، «میشل لوگران» آهنگساز نامدار فرانسوی، در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

«لوگران» اولین جایزه اسکار خود را در سال ۱۹۶۹ برای فیلم «رابطه توماس کراون» کسب کرد و سپس در سال ۱۹۷۲ و ۱۹۸۴ نیز به ترتیب برای فیلم‌های «تابستان ۴۲» و «ینتل» این افتخار را تکرار کرد و همچنین در طول دوران فعالیت هنری خود پنج جایزه معتبر گرمی را نیز به خود اختصاص داد.

«میشل لوگران» که قرار بود در ماه آوریل امسال یک کنسرت موسیقی در شهر پاریس به روی صحنه ببرد، بر اساس اعلام سخنگویش به خبرگزاری فرانسه در خواب درگذشته است.

وی ابتدا فعالیت خود را به عنوان تنظیم‌کننده در دهه ۱۹۶۰ میلادی آغاز کرد و با چهره‌های سرشناسی چون «مایلز دیویس»، «ری چارلز»، «اورسن ولز»، «ژان کوکتو» «فرانک سیناترا» و «ادیث پیاف» همکاری کرد.

«لوگران» همچنین برای ساخت موسیقی فیلم‌های موج نوی سینمای فرانسه از جمله «چتر‌های شربورگ» در سال ۱۹۶۴ و «بانوان جوان راشفوت» در سال ۱۹۶۷، هر دو از ساخته‌های «ژاک دمی» شناخته شده است. هر دوی این فیلم‌ها نامزد اسکار بهترین موسیقی متن شدند.

«ژان لوک گدار» و «برناردو برتولوچی» و «رابرت آلتمن» و «آندره وایدا» نیز از جمله دیگر سینماگران نامداری هستند که ساخت موسیقی فیلم‌های خود را را به «میشل لوگران» سپرده‌اند.