به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی بصری، از سامانه فروش سینمای ایران با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه که صبح امروز (دوشنبه ۶ اسفند) در ساختمان جدید سینماشهر برگزار شد مدیرعامل خانه سینما گفت: سال‌ها نیازمند سامانه‌ای بودیم تا تولیدکنندگان سینما، منتقدان و کارشناسان سینما به آمار فروش فیلم‌ها دسترسی داشته باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری نسبت به آثار در حال اکران داشته باشند.

شاهسواری ادامه داد: آقای مسچی در کنار ساخت سالن‌های سینمایی سیستم سامانه یک پارچه خرید بلیت را ایجاد کرده است که بی شک در سینمای ایران تاثیر قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت آنلاین گزارش به روز فروش در سینماها را در اختیار مخاطب می‌گذارد، بیان کرد: ممکن است در ابتدا این سایت با مشکلاتی همراه باشد اما قطعا مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد. البته رسانه‌ها هم برای به نتیجه رسیدن این اقدام باید به ما کمک کنند. چرا که این اقدام برای پایان دادن به سوءتفاهمات است و نباید خودش ایجاد حاشیه جدید کند.

شاهسواری ادامه داد: یکی از مزیت‌های سامانه فروش این است که کمک می‌کند تا از مخاطب و فضای فیلم در شهرستان‌ها آگاهی داشته باشیم. این سایت از فردا برای همگان قابل دسترسی است و امیدوارم این امر تبدیل به یک فضای علمی تحقیقی شود.
مدیرعامل خانه سینما خاطرنشان کرد: البته سامانه مذکور از قبل وجود داشت اما تنها شرکت‌های پخش، سینماداران، مسئولان سینمایی و تهیه‌کنندگان به آن دسترسی داشتند این اطلاعات با آمار فروش که پیش از این ارایه می شد تفاوتی ندارد و تنها جزئیات بیشتری دارد. این آمار به جای ایجاد تضاد باید به یک اهرم منطقی برای تصمیم‌سازی تبدیل شود که سینمای ایران سال‌ها نیازمند آن بود. من معتقدم سینمای ایران در همه اجزا باید روشنگری کند و تنها سینما است که به شفاف‌سازی پایبند است و بخش های دیگر این کار را نمی کند.

در ادامه این نشست مدیرعامل موسسه سینماشهر با بیان اینکه تمام سینماها و مجتمع‌های فرهنگی به فروش مکانیزه بلیت متصل هستند، گفت: سامانه فروش سینمای ایران تمام سینما‌ها و نهادهای فرهنگی را که اقدام به اکران فیلم می‌کنند، پوشش می‌دهد. تا پیش از این تنها افراد و صنوف خاص به این اطلاعات دسترسی داشتند اما با تاکید حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در شفاف‌سازی اطلاعات، تصمیم جمعی در سازمان سینمایی گرفته شد تا اطلاعات فروش در اختیار همه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه ۴ نوع اطلاعات از جمله وضعیت کلی سینماها، فروش هر سینما، فروش هر فیلم و دفاتر پخش را در اختیار عموم قرار می‌دهد، حتی در هنگام قطع اینترنت نیز اطلاعات به محض وصل ارسال می‌شود.

مسچی همچنین یادآور شد: یکی از مزیت‌های این سیستم این است که اگر یک سالن سینما اطلاعات خود را ارائه نکند، توسط سینماشهر بلافاصله پیگیری می‌شود. در نهایت اطلاعات وضعیت فروش فیلم‌ها و وضعیت دفاتر پخش هم دیگر اطلاعاتی هستند که به واسطه این سامانه مخاطبان به آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سینماشهر درباره ارائه صحت اطلاعات فروش نیز توضیح داد: صحت اطلاعات فروش بستگی به بلیت دارد. هر بلیتی که برای فیلم‌ها فروخته شود، در سامانه ثبت می شود. استفاده از پنل سامانه فروش از فردا (سه شنبه ۷ اسفند) قابل استفاده و در دسترس است. مخاطبان می توانند با مراجعه به  آدرس این سامانه panel.cinemashahr.ir با وارد کردن شماره همراه خود به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

در پایان این نشست خبرنگاران حاضر از محل جدید سینماشهر که پیش از این محل سابق استودیو فیلمساز بوده است بازدید کردند و با حضور در سالن مجهز ساخته شده در این مجموعه دقایقی به تماشای تصاویری نشستند. این سالن که به جدیدترین تجهیزات روز مجهز است امکان چک کردن استانداردهای صدا و تصویر فیلم‌های سینمایی قبل از اکران را فراهم می‌کند.