اگر شما هم دلتنگ خواندن چنین کتاب‌هایی هستید، نگاهی به فهرست ما بیندازید و با پنج رمان جذاب عاشقانه که آخرشان خوش است، آشنا شوید.

  1. بابا لنگ دراز

وقتی صحبت از رمان عاشقانه با پایان خوش می‌شود، کمتر رمانی می‌تواند روی دست بابا لنگ دراز بزند. جین وبستر این کتاب را در سال 1912 نوشت؛ اما این رمان همچنان یکی از محبوب‌ترین رمان‌های عاشقانه تاریخ ادبیات تا به امروز است.

بابا لنگ دراز درباره زندگی دختری به نام جودی ابوت است. جودی یتیم است و در یک پرورشگاه زندگی می‌کند. او پر از زندگی است و هوش خوبی هم دارد و به عنوان بزرگتر به امور بچه‌های کوچکتر پرورشگاه رسیدگی می‌کند. یکی از روزهای بازدید نیکوکاران جودی به دفتر مدیر احضار می‌شود و سایه مردی را می‌بیند که پاهایش به دلیل تابش نور بسیار بلند به نظر می‌رسیدند؛ جودی چهره مرد را نمی‌بیند؛ اما بعد از صحبت با مدیر متوجه می‌شود که این مرد سرپرستی او را به عهده گرفته و می‌خواهد او را به مدرسه بفرستد. درست از همین جاست که زندگی جودی زیر و رو می‌شود.

کتاب بابا لنگ دراز مجموعه‌ای است از نامه‌های جودی خطاب به مردی که او را اینگونه صدا می‌زند؛ اما او را نمی‌شناسد و بابا هم نمی‌خواهد هویتش معلوم شود. ماجراهای جودی، عاشق شدنش و کشف بزرگ او یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه با پایان خوش را برای شما رقم خواهد زد.

  1. آن شرلی

2

چهار سال پیش از انتشار بابا لنگ دراز، لوسی ماد مونت گومری، نویسنده کانادایی کتاب آن شرلی در گرین گیبلز را به عنوان اولین جلد از مجموعه هشت جلدی آن شرلی منتشر کرد. کتاب درباره یک خواهر و برادر به نام‌های متیو و ماریلا کاتبرت است که برای کمک در کارهای مزرعه از یک پرورشگاه درخواست می‌‎کنند تا یک پسر برایشان بفرستد؛ اما پرورشگاه به اشتباه آن شرلی دختری رویا پرداز اما کاری و پر انرژی را برای این کاتبرت‌ها می‌فرستد. آن‌ها در ابتدا می‌خواهند «آن» را به پرورشگاه برگردانند؛ اما چیزی در این دختر وجود دارد که مانعشان می‌شود.

جالب است بدانید ایده این داستان بر اساس واقعیت است؛ یعنی نویسنده در روزنامه می‌خواند که چنین اشتباهی رخ داده است و تصمیم می‌گیرد آن را به یک رمان زیبا تبدیل کند. مونت گومری در هفت جلد بعدی نیز روایت بزرگ شدن، دوست پیدا کردن، موفقیت‌ها و عاشق شدن آن شرلی را تعریف می‌کند و به ویژه داستان عاشقی او یکی از بخش‌های بسیار شیرین کتاب است.

  1. غرور و تعصب

خانواده بنت پنج دختر دارند که دو تا از آن‌های جین و الیزابت از بقیه بزرگتر هستند و در سن ازدواج به سر می‌برند. این خانواده موقعیت مالی چندان جالبی ندارند، بسیاری از تفریحات قشر مرفه را نیز؛ اما در محافل خوب حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند برای دخترانشان همسران مناسبی پیدا کنند. در یکی از مهمانی‌ها دو مرد ثروتمند به نام‌های چارلز بینگلی و ویلیام دارسی از شهر دیگری حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها که برای ییلاق به منطقه زندگی بنت‌ها آمده‌اند، هر یک دل در گرو یکی از خواهران می‌بندند، چارلز عاشق جین می‌شود و ویلیام از الیزابت خوشش می‌آید؛ اما مشکل اینجاست که ویلیام در نشان دادن احساساتش بسیار کم تبحر است و طوری به نظر می‌رسد که انگار بسیار خودپسند و مغرور است. غرور و تعصب بیشتر از همه به داستان آقای دارسی و لیزی بنت می‌پردازد؛ اما زندگی بقیه خواهران را هم نشان می‌دهد. جین آستین، نویسنده غرور و تعصب توانسته در این کتاب روند رشد شخصیت‌ها را به خوبی نشان دهد و یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه تاریخ را بسازد که تقریبا در تمام دنیا معروف است. این کتاب یکی از شادترین و زیباترین پایان بندی‌های عاشقانه را به خود اختصاص داده است و در فهرست چند کتاب که فراموش نشدنی ترین داستان های عاشقانه را برایتان بازگو خواهند کرد، قرار دارد.

  1. عشق در سال‌های وبا

3

پسری به نام فلورنتینو در تلگراف خانه‌ای در یک شهر کوچک زندگی می‌کند. روزی تلگرافی دریافت می‌کند که آن را باید به خانواده متمول دازا که به تازگی ساکن شهرشان شده برساند. ورود به خانه آقای دازا و رساندن تلگراف همان و عاشق فرمینا دازا، دختر زیبای خانواده شدن همان. فلورنتینو به خانه می‌رود و سعی می‌کند برای فرمینا نامه‌ای عاشقانه بنویسد. نامه را هر جور شده به دست او می‌رساند و وقتی جوابش را می‌گیرد متوجه می‌شود که این علاقه دو طرفه است. در همین حال آقای دازا، پدر فرمینا متوجه این عشق می‌شود و دخترش را از شهر می‌برد تا دچار اشتباه ازدواج با مردی فقیر نشود. مدتی می‌گذرد. وضعیت جسمی فرمینا بد می‌شود و گمان می‌برند وبا گرفته است. اینجاست که پای دکتر اربینو به داستان باز می‌شود؛ مردی که او هم عاشق فرمینا می‌شود و او را از پدرش خواستگاری می‌کند.

عشق در سالهای وبا عاشقانه ای نوشته گابریل گارسیا مارکز است که در فهرست‌های زیادی از جمله کتاب‌هایی که حتما باید بخوانید، قرار می‌گیرد و پایان دلنشین این عشق می‌تواند الهام بخش خوبی برای خوانندگان باشد. 

  1. نوت بوک

نوآه و الی در یک تابستان زیبا عاشق هم می‌شوند؛ عشقی جدا نشدنی و رویایی که تمام مصادیق عشق واقعی را در خودش جا داده است؛ اما هر دو تازه نوجوانی را تمام کرده‌اند و نوآه هم پسر ثروتمندی نیست. به همین دلیل مادر الی به عنوان یک مانع عمل می‌کند و الی را از نوآه دور می‌کند. نوآه شروع به نوشتن نامه‌هایی برای الی می‌کند تا به او بگوید دوری نمی‌تواند او را از دوست داشتنش باز دارد؛ اما هیچ کدام از نامه‌ها به دست دختر محبوبش نمی‌رسند؛ چون مادر الی آن‌ها را پنهان می‌کند.

چندین سال می‌گذرد و الی که هیچ خبری از نوآه ندارد، فکر می‌کند این عشق یک عشق کودکانه است و فراموش شده است؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد با مرد دیگری ازدواج کند که ناگهان با عکس نوآه در روزنامه رو به رو می‌شود و می‌فهمد نوآه در تمام این سال‌ها همچنان الی را دوست داشته است.

این تنها بخشی از رمان زیبای نوت بوک یا دفتر خاطرات است که به یکی از جذابترین داستان‌های عاشقانه سال‌های اخیر تبدیل شده است. رمانی با پایانی که شاید اشک را به چشمانتان بیاورد؛ اما این اشک از سر غصه نخواهد بود؛ بلکه حاصل شگفتی یک عشق شیرین و رویایی است.