به گزارش اکونا پرس،

آکادمی اسکار اعلام کرد که مراسم اسکار ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری کرونا بیش از دو ماه به تعویق افتاده است.

داون هادسون و دیوید رابین، از روسای آکادمی اسکار، در بیانیه‌ای اعلام کردند: در بیشتر از یک قرن، فیلم‌ها برای هر کشوری نقش مهمی را در آسایش، الهام بخشی و سرگرمی در تاریک‌ترین زمان‌ها را داشته اند. قطعا امسال هم چنین تاثیری خواهند داشت. امید ما در افزایش مدت زمان اکران برای واجد شرایط شدن فیلم‌ها، فراهم کردن انعطاف پذیری برای فیلمسازانی است که باید آثار خود را بدون جریمه شدن بابت این اتفاق که از کنترل همه خارج بود، بسازند.

آن‌ها همچنین ادامه دادند: اسکار‌های آتی و افتتاح موزه جدید آکادمی، یک لحظه تاریخی را رقم خواهد زد و طرفداران فیلم در سراسر جهان را جمع می‌کند تا از طریق سینما متحد شوند.

آکادمی اسکار همچنین اعلام کرد جشن برگزارکنندگان جوایز که معمولا در پاییز برگزار می‌شود، به تاریخی در آینده که هنوز نامشخص است موکول شده است. افتتاح موزه آکادمی که قرار بود در ماه دسامبر صورت بگیرد به ماه آوریل انتقال یافت تا برگزاری مراسم اسکار همزمان شود.

این سازمان قوانین واجد شرایط بودن فیلم‌ها در بخش اکران را تمدید کرده است. اکنون یک فیلم سینمایی وقت دارد برای واجد شرایط شدن در اسکار، از یکم ژانویه تا ۲۸ فوریه در سینما‌ها اکران شود. مهلت ارسال برای گروه‌های ویژه (فیلم‌های انیمیشن، مستند، مستند کوتاه و فیلم بلند بین اللملی، انیمیشن کوتاه و لایو اکشن ها) اول ماه دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شده است.

مراسم اسکار هر ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود، ولی مراسم امسال به روز ۲۵ آوریل موکول شده است.