به گزارش اکونا پرس،

فیلم «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت در بخش سینمای معاصر این جشنواره معتبر سینمایی پذیرفته شده و فیلم «خط فرضی» از فرنوش صمدی نیز در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو به نمایندگی از سینمای ایران به روی پرده میروند. 

ساخته منیژه حکمت روز ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) اولین نمایش جهانی خود را برای اهالی رسانه و سینما خواهد داشت و پس از در تاریخ های ۱۵ / ۱۶ / ۱۹ سپتامبر (۲۶، ۲۶ و ۲۹ شهریور) در جشنواره  نمایش عمومی خواهد داشت که نمایش پایانی آن به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم مجازی جشنواره صورت خواهد گرفت. 

فیلم جاده ای«بندر بند» روایتگر سفر یک گروه موسیقی در چشم اندازهای سیل زده به سوی تهران است. در این فیلم رضا کولغانی، پگاه آهنگرانی، امیرحسین طاهری و مهدیه موسوی بازی کرده اند و منیژه حکمت به همراه مصطفی زندی نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته اند. 

فیلم «خظ فرضی» اولین ساخته بلند فرنوش صمدی که در بخش دیسکاوری چهل و پنجمین جشنواره فیلم تورنتو پذیرفته شده نمایش نخست خود را روز ۳۱ سپتامبر (۲۳ شهریور) تجربه خواهد کرد و سه نمایش عمومی آن نیز در روزهای ۱۴/ ۱۶ / ۱۷ سپتامبر (۲۴، ۲۶ و ۲۷ سپتامبر) رقم خواهد خورد که نمایش پایانی آن به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم مجازی جشنواره خواهد بود. 

در فیلم «خط فرضی» سحر دولت شاهی، پژمان جمشیدی، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری و آیلین جاهد به ایفای نقش پرداخته اند و داستان فیلم درباره زنی است که قرار است برای شرکت در یک مراسم عروسی به شمال برود اما با مخالفت ناگهانی همسرش رو به رو می شود و ...