به گزارش اکونا پرس،

دارالاکرام تلاش می کند تا هیچ کودکی به علت فقر و یا فقدان  سرپرست موثر از خدمات  آموزش و پرورش، مددکاری اجتماعی، روانشناسی آموزشی محروم نباشد و برای وصول به این آرمان از سه اصل خرد، مهربانی، کرامت بهره میگیرد. همیار معتمد، فردی نیکوکاری  است که در منطقه زندگی خود به نمایندگی از موسسه اقدام به معرفی، شناسایی، تکمیل اطلاعات پرونده دانش آموز و تایید دانش آموزان واجد شرایط در سامانه به مهربانی می نماید. صلاحیت این فرد از سوی موسسه تایید شده و لازم است ارتباط مستمر خود را از طریق نرم افزار به مهربانی با موسسه حفظ نماید. به همین دلیل گفت و گویی با صبا علیخانی یکی از همیار معتمدین موسسه خیریه دارالاکرام از استان قزوین داشته ایم که در ادامه می خوانید.

یک مقدار از نحوه آشنایی خود با موسسه خیریه دارالاکرام بفرمایید. چطور شد که شما تصمیم گرفتید از میان تعداد زیادی از موسسات خیریه همیار معتمد موسسه دارالاکرام شوید؟ 

من اول از هرچیز با اینستاگرام سامانه به مهربانی آشنا شدم، سپس با سایت موسسه آشنا شدم بسیار برایم جالب بود که امکان انتخاب و معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این سامانه وجود دارد. و برای اولین بار بود که چنین سامانه ای را می دیدم که در آن اطلاعات کامل دانش آموزان به طور کامل و امکان انتخاب و حمایت هر دانش آموز برای حامی یا بانیان  به هر شکل وجود دارد. این امکان همکاری و فعالیت من به عنوان همیار معتمد در موسسه از ویژگی های بارزی بود که من را مشتاق به همکاری کرد. بعد از این خیلی علاقه مند به همکاری و تبلیغات برای کمپین های مختلف موسسه دارالاکرام شدم و این کارا انجام دادم.

آیا تحصیلات شما مرتبط به حوزه مددکاری ، روانشناسی یا آموزش است که به این حوزه علاقه مند شدید یا خیر؟

بله کار من با بچه هاست و من دانشجو- معلم هستم و آموزش ابتدایی می خوانم. همیشه دانش آموزانی را دیده ام که نیازمند بوده اند و در تحصیلات خود مشکلاتی داشته اند.این کار همیشه دغدغه شخصی بنده بود و دوست داشتم کاری بزرگ در این زمینه انجام دهم.

کمی از همیار معتمد بفرمایید. اگر فردی با این عبارت آشنایی نداشته باشد چطور این را برای او توضیح می دهید؟

همیار معتمد همان طور که از اسمش برمی آید، همیار دارالاکرام و مورد اعتماد و تائید این موسسه خیریه است. همیار معتمد در محل زندگی خود می تواند هر تعداد دانش آموز که با مشکل تحصیل مواجه است را به این موسسه معرفی و به نوعی حامی وی در زمینه تحصیلی باشد. حقیقت این است که افراد به تنهایی توان کمک به این دانش آموزان را ندارند اما موسسه دارالاکرام این امکان را برای افرادی مانند من که مایل به معرفی دانش آموزان کم برخوردار از تحصیل هستند فراهم ساخته است.

شما تا به امروز چند دانش آموز را به موسسه دارالاکرام معرفی کرده اید و یا در تلاش هستید که این اتفاق هر چه زودتر رقم بخورد؟

من در تلاش هستم که این معرفی هرچه زودتر اتفاق بیفتد. من در قزوین اسامی دانش آموزانی فاقد سرپرست موثر را دارم و با کامل کردن اطلاعات آنها هرچه زودتر این اسامی را از طریق سامانه به مهربانی در اختیار موسسه خیریه دارالاکرام قرار خواهم داد.

اگر فردی آشنایی کافی با این موسسه نداشته باشد و مایل به همکاری با این موسسه به صورت همیار معتمد باشد، شما چطور این فرد را با دارالاکرام و ویژگی های آن آشنا خواهید کرد؟

واقعا شفافیتی که در سایت دارالاکرام و به مهربانی وجود دارد گویای هر چیز است و اگر زمان کوتاهی را در این دو سامانه برای اطلاعات بیشتر صرف کنند حتما آگاهی کامل را کسب می کنند. با مطالعه سایت متوجه سابقه، نوع فعالیت و شیوه کار موسسه خواهند شد. کارهای بزرگ و شفافیت موسسه خیریه دارالاکرام به اندازه ای هست که افراد متقاضی را مجاب به همکاری و یا فعالیتی مثل همیار معتمد کند.

به نظر شما مخاطبان و افراد در گروه های مختلف سنی و صنفی چطور می توانند به موسسه دارالاکرام اعتماد کنند حامی، بانی و یا مثل شما همیار معتمد شوند؟

زمانی که من در صفحه شخصی خود کمپین های مختلف از دارالاکرام را قرار می دهم این سوال را از من می پرسند که آیا این موسسه مورد اعتماد است یا خیر؟ من هم این اطمینان را به آنها می دهم که این موسسه بسیار مورد اعتماد من است. خود من در دایرکت اینستاگرام به موسسه پیام دادم و دوستان در موسسه دارالاکرام توضیحات بسیاری به من دادند که واقعا من را قانع و همراه کرد. از نظر من سامانه به مهربانی و سایت دارالاکرام همه زوایای تاریک ذهن مخاطبان را روشن کرده و افراد تنها از همین طریق یا ارتباط با موسسه می توانند با دارالاکرام همراه شوند.

همان طور که خودتان فرمودید در زمینه تحصیل دانش آموزان فعال هستید، این شغل و حرفه تا چه اندازه به شما کمک کرد تا دغدغه مند به سمت موسسه ای بروید که در زمینه دانش آموزان فعالیت می کند؟

من معلم هستم و به دلیل اینکه پدر و مادرم هم فرهنگی بودند، ما همیشه دانش آموزانی را دیده ایم که با مشکلاتی در زمینه تحصیل مواجه بوده اند و یا تحصیل را کنار گذاشته اند. همین موضوع باعث شد تا این مسئله برای من تبدیل به دغدغه شود و تا جایی که می توانم به چنین دانش آموزانی کمک کنم تا به تحصیل بازگردند و تاثیر موثری در زندگی شان داشته باشد.

خود شما زمانی که این کار را انجام دادید آیا امکان دارد بعد از آن به اطرافیان خود همیار معتمد را معرفی کنید و آنها را دعوت به این کار کنید؟

بله حتما، من به محض اینکه دانش آموزان را در منطقه آب یک قزوین به موسسه دارالاکرام معرفی کنم، تصمیم دارم این فعالیت را به دوستانم در شهرهای دیگر معرفی کنم تا آنها هم در این کار خیر مشارکت داشته باشند. امیدوار هستم روزی برسد که هیچ دانش آموزی دغدغه تحصیل نداشته باشد و همه بتوانند با خیال آسوده در کنار یکدیگر درس بخوانند.