به گزارش اکونا پرس،

با رو به اتمام بودن سریال آقازاده در نمایش خانگی و نمایش یک سریال تازه وارد، اخبار تازه‌ای درباره طی شدن مراحل ساخت چند سریال دیگر به گوش می‌رسد. سریال‌هایی که ظاهراً رنگارنگ‌اند و باید دید که قابلیت این را دارند که بتوانند مخاطبین را از فضای مجازی و سایت‌های دانلود فیلم و سریال به پای نمایش خانگی بکشانند یا خیر؟

البته در صورتی که تعطیلی سینماها ادامه داشته باشد و فیلم‌های سینمایی جدید و جذابی برای اکران در پرده نقره‌ای وجود نداشته باشد، باید اذعان کرد که دست نمایش خانگی برای جذب مخاطبین بسیار بازتر از سابق خواهد بود.

نباید فراموش کرد که البته رقیب نمایش خانگی یعنی تلویزیون نیز در این میان خودنمایی خواهد کرد و در میدان رقابت باید از یکدیگر پیشی بگیرند.

اما سریال‌های جدید نمایش خانگی کدام اند و در چه مرحله‌ای قرار دارند؟

اولین سریالی که به زودی شاهد نمایش آن در بستر اینترنی و در موبایل، تبلت‌ و تلویزیون خواهیم بود سریال ملکه گدایان ساخته حسین سهیلی‌زاده است.

سریالی اجتماعی که احتمال دارد شبیه به سریال قبلی این کارگردان تلویزیونی یعنی مانکن باشد. اخیرا خبرهایی مبنی بر اینکه این سریال فاقد جذابیت لازم است شنیده شده بود اما نباید قبل از تماشا قضاوت کرد و باید دید که این سریال با بازی باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میرطهماسب، علی اوجی و رویا نونهالی می‌تواند مخاطبین را راضی کند یا خیر؟

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی , شبکه نمایش خانگی , سریال , فیلم ,

البته مانکن از این نظر ناموفق نبود اما در ربودن مخاطب و جذب حداکثری توانایی لازم را نداشت. نکته مهم اینکه این کارگردان تلویزیونی امسال اولین فیلم سینمایی خود را به نام نیلگون در جشنواره فجر شرکت داده است. از بازیگران این فیلم می‌توان میترا حجار را نام برد.

در صورتی که پروانه نمایش قسمت اول این سریال امروز صادر شود احتمال قوی از چهارشنبه هفته بعد شاهد اکران آن در نمایش خانگی خواهیم بود.

در خلاصه داستان سریال "ملکه گدایان" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی و به قلم حامد افضلی و امین محمودی آمده است: امروز تو، می تونه فردای من باشه ... هیچ‌کس از سرنوشت خبر نداره ... حتی شما ... .

خوب بد جلف: رادیو اکتیو: کمدی

خبر ساخت سریال پیمان قاسم‌خانی و محسن چگینی بعد از نمایش قسمت دوم این فیلم در سینماها خبر ساز شد. البته در پایان قسمت دوم نام رادیواکتیو به عنوان ادامه این فیلم سینمایی دیده شد اما همه فکر می‌کردند که قرار است تا این نام را برای قسمت سوم این فیلم ببینند اما سازندگان تصمیم گرفتند که ادامه کار را راهی نمایش خانگی کنند.

این‌طور که اخبار شرکت سازنده آن ارائه داده است این سریال ادامه ماجرای فیلم در قسمت دوم است و قرار است تا زوج سام نوری و پژمان جمشیدی مأموریت خود را در جزیره قشم ادامه دهند.

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی , شبکه نمایش خانگی , سریال , فیلم ,

خوب بد جلف: رادیو اکتیو 15 قسمت است و از اواخر دی‌ماه پخش خواهد شد.

«خوب، بد، جلف؛‌ رادیو اکتیو» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن چگینی است، پیمان قاسم‌خانی، مشاور کارگردان، نویسنده و طراح  است و مهراب قاسم‌خانی و امیرمهدی ژوله نیز در نگارش این سریال همکاری کرده‌اند.

میدان سرخ: اجتماعی و اکشن

اما سریالی که بعد از دو کار فوق یکباره خبر ساخت و تولیدش منتشر شد سریالی به نام «میدان سرخ» است. سریالی به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و با بازی حمید فرخ‌نژاد در نقشی به نام پاپ.

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی , شبکه نمایش خانگی , سریال , فیلم ,

ابراهیم ابراهیمیان فیلم‌های ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه، عادت نمی‌کنیم، پیلوت و دابلند که محصول ایران و گرجستان است را در کارنامه خود دارد و این اولین سریالی است که با حضور ستاره‌های سینمای ایران و در ژانری متفاوت کارگردانی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که رگه‌های اکشن و مهیج در این سریال وجود داشته باشد. میدان سرخ مراحل ساخت خود را طی می‌کند و زمان نمایش آن هنوز مشخص نیست اما این‌طور که پیگیری‌های ما نشان می‌دهد این سریال تا پایان سال در نمایش خانگی دیده خواهد شد.

قبله عالم و جیران: کمدی و تاریخی

دو سریال دیگر که قرار است اکران آنها آن سوی سال یعنی 1400 انجام شود دو سریال تاریخی قبله عالم و جیران است. دو سریال تاریخی و کمدی که از قضا هر دو درباره شاه قاجار است. جیران را حسن فتحی که سابقه بلندی در ساخت سریال‌های تاریخی مانند پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و شهرزاد دارد می‌سازد و قبله عالم را  حامد محمدی به همراه پدرش منوچهر محمدی می‌سازند که در آن نقش ناصرالدین شاه را حسن معجونی بازی می‌کند. البته درباره شاه قاجار و خدم و حشم او سریال‌های دیگری به نام آهوی من مارال و خاتون نیز در حال ساخت است که با این حساب درباره این شخصیت و حرمسرای او سه سریال خواهیم داشت!

این پنج سریال محصول پلتفرم فیلیمو است و پخش آن هم انحصاری در دست این سرویس خواهد بود.

گیسو: اجتماعی

بعد از ساخت دو سریال پرحاشیه عاشقانه و دل این بار منوچهر هادی قرار است تا سریالی به نام گیسو را روانه نمایش خانگی کند. سریالی که گویا دنباله سریال عاشقانه است و داستان آن را از زاویه دیگری روایت می‌کند.

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی , شبکه نمایش خانگی , سریال , فیلم ,

نمایی از گیسو

در این سریال بازیگران عاشقانه نیز حضور خواهند داشت و ما شاهد بازی چهره‌هایی مانند محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، هانیه توسلی، مسعود رایگان، بهاره رهنما، شمسی فضل الهی و حسین یاری خواهیم بود.

گیسو تقریباً آماده اکران است و بزودی نمایش آن در نماوا آغاز خواهد شد.

سیاوش: اجتماعی

«سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مهدی یاری یکی دیگر از سریال‌هایی است که به همراه گیسو باید منتظر تماشای آن‌ها در سه ماه پایانی سال باشیم.

در سیاوش بازیگرانی مانند میلاد کی‌مرام، ترلان پروانه، رضا کیانیان، علیرضا جعفری، محمد ولی‌زادگان و مجید صالحی حضور خواهند داشت.

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی , شبکه نمایش خانگی , سریال , فیلم ,

این‌طور که مسئولین نماوا گفته‌اند سیاوش و گیسو منحصراً توسط آنها پخش خواهد شد و سه سریال دیگر نیز قرار است تا توسط این پلتفرم تولید و راهی نمایش خانگی شود و با این حساب این سرویس نمایشی مجموعاً 6 سریال از پیش تولید تا نمایش دارد.

این فهرست که دارای عناوین گوناگون و رنگارنگ است و از سریال تاریخی تا اجتماعی و کمدی و اکشن را در بر دارد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تنوع ژانر را لااقل در نمایش خانگی برای رضایت مخاطبین ایجاد می‌کند اما سؤال مهم این است که درونمایه و محتوای این سریال چقدر متکی به هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی است؟ 

درباره آثاری که هنوز نمایش داده نشده‌اند قضاوتی نمی‌کنیم اگرچه از تیزر و اطلاعاتی که پلتفرم‌ها ارائه داده‌اند و همین‌طور سابقه برخی از سازندگان می‌توان از دور تشخیص داد که احتمالاً در برخی از این آثار فجایعی رخ خواهد داد. اما سریال‌های نمایش خانگی که در این چند سال تماشا کردیم نشان می‌دهد که این بستر غیر از مواردی معدود وفادار به فرهنگ خانواده‌های ایرانی نبوده است.

از سوی دیگر هنوز سریال‌ها آن طور که لازم است نتوانستند مخاطبین خود را راضی کنند و عموماً بعد از یکی دو قسمت از تماشای آن‌ها سریال را به کنار می‌گذارند.

باید دید که سریال‌های جدید می‌تواند ضمن اینکه مخاطبین خود را راضی کند به ارتقای فرهنگ و اخلاق و تعالی باورهای دینی و فکری آنان کمک کند؟

منبع: تسنیم