به گزارش اکونا پرس،

مائده طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون، مترجم و کارگردان تئاتر است. همسرش فرهاد آئیش است و به گفته خودش از یکدیگر درس‌های بسیاری آموختند. 

از سرنوشت، زمین انسان‌ها، خداحافظ بچه، مرگ تدریجی یک رویا، از یادها رفته، پنچری، نون و ریحون و شمس العماره از جمله آثاری هستند که طهماسبی در تلویزیون به نقش آفرینی آنان پرداخته است. 

در این گفت و گو، به بهانه پخش سریال «نون و ریحون» از شبکه آی فیلم و نیز سریال «مرگ تدریجی یک رویا» که به تازگی پخش آن از  آنتن این شبکه پایان یافت، از طهماسبی سوال شد بازی در کدام یک از این کاراکترها را ترجیح می‌دهد؟ که گفت: بازیگر دوست دارد دائم در چالش باشد و نقش‌های متفاوتی را بازی کند و طبیعی است که من از این قائده مستثنی نیستم؛ اما جالب است این را بگویم که بیشترین فعالیت من و همسرم فرهاد آئیش در تئاتر در حوزه کمدی بوده است؛ کمدی‌های اجتماعی که اتفاقا فکر می‌کنم بازی در آنها بسیار سخت است. بازی در درام خیلی راحت تر است ولی کمدی نیاز به تبحر بالایی در شخص بازیگر دارد. پس بازی در نقش کمدی برای من جذاب تر است ولی این بدین معنا نیست که نقش‌های دیگر برای من چالش برانگیز نباشد.

وی درباره نقش «منیر خانم» در سریال «نون و ریحون» توضیح داد: به نظرم «نون و ریحون» از آن دسته از سریال های خوبی است که همیشه حال خوب در  آن جاری است. شخصیت منیر خانم هم که من در این سریال بازی کردم شخصیتی است که به نظرم نمونه بارز زنان ایرانی است؛ یعنی آن حس مهربانی، صلح دوستی و خیرخواهی زنان ایرانی در منیر خانم تبلور دارد.

این بازیگر مطرح تئاتر و تلویزیون درباره سریال «مرگ تدریجی یک رویا» هم اظهار کرد: وقتی یک سریال از همان ابتدا مخاطب خوبی داشته است، هر چند بار دیگر هم بازپخش شود، باز دارای مخاطب است. «مرگ تدریجی یک رویا» هم سریال پرمخاطبی بود که به نظر من خیلی خوب ساخته شده بود. اما از نظر محتوایی  نقدی بر این سریال وارد است و آن این که شخصیت خاکستری در این سریال وجود ندارد و همه یا سفید هستند یا سیاه، که باعث می‌شود  جامعه  ای به تصویر کشیده شود که آدم هایش خیلی از یکدیگر  فاصله دارند.

 بازیگر «نون و ریحون» با بیان اینکه کرونا یک اتفاق جهانی است که همه باید سعی کنیم با آن کنار بیاییم، افزود: من هم در این مدت سعی کردم بیشتر کتاب بخوانم و کتاب ترجمه کنم. همچنین ورزش کردم و با این ماجرا کنار آمدم. همه ما باید سعی کنیم تا روحیه خودمان را حفظ کنیم و همچنین بهداشت را رعایت کنیم. امیدوارم به زودی سایه سلامت بر سر تمام مردم دنیا گسترده شود.