به گزارش اکونا پرس،

به نقل از آوای جام جم، مجتبی بیگدلی دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه قم، منشاء خیرات و حسنات در عرصه رسانه و خبر هستند که جای قدردانی دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور افزود: نیاز اصلی هر دولت و سازمان اداری و اجرایی در هر کشور، دو مقوله اساسی اشتغال و مسکن است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: صنعت مسکن و ساختمان یک صنعت دارای جایگاه بالقوه و بالفعل است و  80 درصد از اشتغال کشور، زیرمجموعه صنعت مسکن  می‌باشد.

بیگدلی بیان کرد: این صنعت در کشور پیشتاز و پیشران اقتصاد است و هر کسی که در قالب یک دولت در این کشور به محمل خدمتگزاری رسید باید بداند که  دو خواسته اصلی مردم اشتغال و مسکن میباشد

وی افزود به دلیل اینکه  ترکیب جمعیتی کشور جوان به شمار می‌رود، هر کسی که رئیس دولت می‌شود اولین خواسته مردم، اشتغال است، ما همانند کشورهای اروپایی نیستیم که رشد و ترکیب و بافت جمعیتی اش پیر بوده و حائز رشد منفی نفوس باشد

رئیس مجمع ملی صنعت مسکن ایران  اظهار داشت: کشور ما در دهه اول پس از انقلاب، یکی از بالاترین رشدهای  جمعیتی  جهان را داشته است که 3.7 درصد می‌باشد، یعنی سال 1395 تا 1405 سالی حداقل یک میلیون ازدواج داریم که مولود متولدینی است که در دهه اول پس از انقلاب اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت آن دوره به سن ازدواج رسیده اند و حجم پر فشاری برای تقاضا در بازار مسکن وجود دارد، از طرفی این اتفاق فرصتی است سترگ  برای آبادانی کشور و از طرفی دیگر تهدید ای است برای تخریب اقتصاد  که اگر فرصت‌ها مدیریت نشود با سونامی دحشتناک افزایش قیمت مسکن روبرو می‌شویم، چون 80 درصد از اقتصاد به صنعت ساختمانی ارتباط دارد و به نوعی تمام اقتصاد را در بر خواهد گرفت.

بیگدلی گفت: اگر ساختمان سازی در کشور رونق داشته باشد، بسیاری از صنایع دیگر از جمله صنعت حمل و نقل پویاست،  وی تصریح نمود صنعت سیمان و فولاد و مصالح شاخص ساختمانی از عمده ترین زیر مجموعه های این صنعت میباشند به و از حیث زمین شناسی ایران در کمربند زلزله خیز و گسل های متعارف جهانی قرار دارد و بغیر از مقوله زلزله کشور مواجه با حوادث غیر مترقبه ایی نیز اعم از سیل و ...بوده و همچنین 150 هزار هکتار بافت فرسوده  نیز شرایطی را رقم میزند  که اگر سالانه یک‌ونیم تا دومیلیون مسکن ساخته نشود با مشکلات عدیده ایی روبه‌رو می‌شویم.

وی تاکید کرد: سازوکارها باید به گونه ای رقم بخورد که مردم با هزینه ارزان بتوانند و زمین رایگان و وام ارزان و تلاش و سرمایه گذاری انبوه سازان  صاحب خانه شوند و مشکلات مسکن را پست سر بگذارند، باید دولت‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان دغدغه‌ها و مشکلات موجود را برطرف کنند که متأسفانه این مهم هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور افزود: در زمانی که عباس  آخوندی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را به‌عهده داشت، هفت سال اشتغال و تولید  کشور در صنعت مسکن را به هم ریخته و به تعطیلی کشانید و مشکلات زیادی به وجود آمد.

بیگدلی عنوان کرد: توجه به صنعت ساختمان برای یک‌هزار و 200 گروه شغلی خوراک کارآفرین ایی و اشتغال  دارد و بزرگ‌ترین سازندگی، آبادانی و اشتغال در کشور در بخش مسکن و صنعت است به عبارتی تولید دو ملیون مسکن در سال یعنی تولید دو ملیون یخچال و دو ملیون تلوزیون و میلیونها متربع فرش و موکت بعبارتی هر چه زیر یک سقف است برای ۱۲۰۰ گروه شغلی کار ایجاد میکند 

وی در خصوص اجرای طرح مسکن مهر در کشور تصریح کرد: نوید عمران و آبادانی مسکن مهر برای نخستین بار با آغاز ساخت 40 هزار مسکن با تسهیلات تک‌رقمی و هفت درصد در شهر مقدس قم آغاز و اجرایی شد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور ادامه داد: امروز می‌بینیم که دولت این طرح مهم و اثرگذار در کشور را با جایگزینی طرح‌های مختلف تعطیل کرده است و عملا نتوانسته در عرصه ساختمان اقدام جدی داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز کارآفرینان و انبوه‌سازان نیاز به یک ریال بودجه دولتی ندارند، دولت تسهیلات بانکی بدهد و مشکلات سازمانی را حل کند، یقین داشته باشد که در هر دوره ساخت یک ساله  حداقل دومیلیون مسکن تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: جایگاه کارآفرینان در کشور، اهمیت زیادی دارد و تاسف بار است وقتی یک کارآفرین با مدیری صحبت می‌کند او می‌گوید "مگر طلبکار هستید؟"، باید در پاسخ به این مدیر گفت که "بله، ما طلبکار هستیم، در نظام جمهوری اسلامی مدیر و مسئول نوکر و خادم مردم است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور تصریح کرد: ما برای آینده یک دولت نوترونی و کوچک را پیشنهاد می کنیم، دولت هر چه کوچک‌تر باشد،کارآمد، قدرتمندو قوی تر است و بهتر می تواند در جهت رفع مشکلات به خصوص حل مقوله شغل و مسکن حرکت کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از 25 سال است که در سخنرانی‌ها و نام‌گذاری سال‌ها، از اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی و کارآفرینی و مدیریت جهادی سخن می گویند و برای رشد و تعالی بر این موضوع تأکید دارند.

بیگدلی ادامه داد:امسال نیز سال حمایت از جهش تولید بود، به‌جای اینکه جهش تولید را ببینیم شاهد جهش تورم و ارز بوده‌ایم، ارزی که ابزار دست رئیس‌جمهور و دولت است که متاسفانه ناجوانمردانه دست به جیب مردم دارند.

وی عنوان کرد: نظام غلط بودجه ریزی باید تغییر کند تا در زمینه اقتصادی به تحول خوبی دست یابیم، همچنین نظام بانکی، بورس، بیمه و تامین اجتماعی  بشدت ضد کارآفرین و ضد مردم نیز باید متلاشی شده و مردمی گردد  دولت سلام  سیاست‌ها را بصورت کلان تغییر خواهد داد سیستم بانکی ضد مردمی در  زمینه ایجاد و  خلق پول بدون پشتوانه و تشکیل شرکت هایی که در حیاط خلوت امن شان بنگاه داری میکنند لطمات  زیادی به اقتصاد کشور زدند و آثار تورمی زیادی برای کشور و زدن تیر خلاص به پول ملی و کارآفرین به همراه داشتند در حالی که بانک نباید بنگاه داری کند بلکه باید در سود و زیان مردم و پروژه ها ملت  شریک شود نه اینکه جریمه را چند برابر کند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور تصریح کرد:  در دولت سلام نظام بودجه ریزی غلط کشور که محکوم به هزینه کرد و عدم صرفه جویی است تغییر خواهد نمود در بودجه ریزی کنونی کشور هر سال 20  الی 50 درصد بودجه افزایش  می یابد و چنین ساختار بودجه ای باید متلاشی شود چرا که ناکارآمد است و باید به سمت کوچک شدن و صرفه جویی رود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما در بن بست قرار ندارد و از نظر جغرافیایی و ژئوپلیتیک  و گردشگری و معدنی دارای فرصت‌هایی بس    باارزش   است  که دولت ها بشدت غافل بودند امروز به صراحت می گوئیم که در دولت سلام  نظام بورس کشور  حق دخالت و زیان به مردم نخواهند داشت.

بیگدلی بیان کرد: ایجاد نظامات یکپارچه و تحقق دولت الکترونیک واقعی و نه فرضی از جمله مطالبات اساسی دولت سلام و نوترونی است 

وی گفت:  تامین و رفاه  اجتماعی رایگان برای نخبگان فرهنگی ، علمی ، اقتصادی ، کارآفرین و مخترع و هنری و خادمین اهل بیت(ع) و قرآن و اصحاب رسانه اجرایی و برای مردم نیز به صورت آسان فراهم خواهدشد.

سخنگوی سابق حزب الله ایران  با اشاره به پیشنهاداتی در برون رفت از مشکلات و دغدغه‌ها و رفع چالش‌ها با راهکارهای منطقی عنوان کرد: حقوق نجومی با نظام هماهنگ پرداخت شایسته سالار باید اصلاح گردد، از طرفی گشت ارشاد باید تعطیل شود و سازمانی کارآمد برای حمایت از آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) و مراجع عظام و رهبری برای ترویج حجاب برتر شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: هر جا حرکت فرهنگی با اجبار بوده است مشکلات بیشتر شد، از طرفی منع استفاده از ماهواره و هدفمند شدن استفاده از آن  بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر بیگدلی خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان ع  و نیروهای  انتظامی و نظامی  برای اقامه عدالت و قانون حتی  به استخوان قاچاقچیان مواد مخدر و قمه کشان و سلب کنندگان امنیت مردم رحم نکند و برای تحقق امنیت بصورت نامحدود تشویق گردند، چه اشکال دارد به  جای  گدایی و خرید جنس های  بنجل چینی، از مغز متفکر چینی  و دگر ملیت ها همانند مربیان فوتبال استفاد کنیم و به جای هزینه های بالا در واردات کالا  ، هنر مدیریت مدرن از خارج را به کشور وارد و تشویق محققان و مخترعان و طراحان داخلی را  محقق سازیم 

وی در مورد سربازی عنوان کرد:بنده اعتقادی به خدمت اجباری نظام وظیفه ندارم و موروث رضا شاه است باید  به سمت نظام وظیفه حرفه ای و توانمند  بروئیم 

سخنگوی اسبق حزب الله ایران درخصوص دیپلماسی بیان کرد: عربستان هزینه  های کمک های  نظامی شاه در جنگ یمن جنوبی را هرچه زودتر بایستی بپردازد.

وی گفت: به فضل الهی در اولین فرصت از حیث دیپلماتیک به وزیر خارجه و اقتصادی ام  در دولت سلام فرمان خواهم داد تشکیل ایالات متحده اسلامی در یک چهارچوب اتحاد پولی و بدون مرز را  با هسته اولیه و محوریت ایران، ترکیه، پاکستان ، عراق، سوریه ، لبنان ، یمن ، و عربستان آزاد شده هاشمی  و نه سعودی را تعقیب نمایند.

بیگدلی افزود: در کل عربستان با اسم سعودی جعلی است و عربستان هاشمی پس از عثمانی ها از نظر ما رسمیت دارد و سازمان کنفرانس اسلامی آلت دست سعودی را درخواست انحلال داده و سازمان کشورهای متحد اسلامی را کلید خواهیم زد.

وی تصریح کرد: مجلس شاه و خود پهلوی رسمیت قانونی نداشتند و ملت بهمین خاطر انقلاب کردند، و مصوبه مجلس جعلی شاه برای استقلال استان چهاردهم ایران با مرکزیت شهرستان منامه برای ما پشیزی اعتبار ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور عنوان کرد: بحرین بلاشک برای ایران است و بزودی و در ابتدا و در گام اولیه از حیث دیپلماتیک  بحرین استان چهاردهم ایران را با مرکزیت شهرستان منامه  پس از قریب به پنجاه سال به مام وطن برمیگردانیم  دکتر بیگدلی شعار راهبردی دولت سلام را دولت نوترونی کوچک و کارآمد برشمرد و رئوس کاری دولت سلام رابسرعت  پیش بسوی هر ایرانی یک شغل یک مسکن برشمرد و همانگونه که هسته اتم و نوترون هرچه کوچک تر کارآمدتر است دولت سلام را منطبق برآن ویژگی دانست و تصریح نمود از ویژگی های بارز دولت سلام کوچک کردن و تعدیل بدنه عریض طویل دولت و تشکیل ۱۴ وزارتخانه کارآمد است که در آن بر احیای وزارت جهاد سازندگی و وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از یادگاران امام امت و محبوب رهبر معظم انقلاب اسلامی است تاکید گردیده است  دکتر مجتبی بیگدلی ریاست مجمع ملی صنعت مسکن ایران افزود برای هر کدام از وزارتخانه ها یک اسم تخصصی و مختصر با شکل و ساختار کارآمد باز تعریف گردیده است که در اعتلای شایسته سالاری دستگاه ها و وزارت خانه و سازمانهای دولتی اثری مضاعف خواهد داشت و تشکیل سازمان ایرانیان مقیم  خارج از کشور در بدنه وزارت مصاف  را از مزایای دولت سلام برشمرد و تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی و دیده بان شفافیت را در راستای حمایت از دست زنی در جهت دفع مفاسد اقتصادی برشمرد  دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور تصریح نمود از شورای محترم نگهبان و تصمیم سازان عالی نظام خاضعانه تمنا دارم اینبار در انتخاب و معرفی واجدان شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی  رهنمودهای مقام معظم رهبری را و تاکیدات مکرر ایشان در بیش از ۲۰ سال  طلیعه هر سال و تصریح روشن ایشان بر تحقق جهاد اقتصادی و کارآفرینی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و اقتضائات کشور دل  سرلوحه انتخاب نامزدهای انتخاباتی اصلح ریاست جمهوری قرار دهند و افزود غالبا رجال سیاسی که نهایتا معرفی و انتخاب گردیده نه تنها پاسخگو نبوده اند بجای تشکر از فرصت نوکری برای ملت همواره طلبکار مردم گردیده و بعضا هم با تفرعن و تکبر نمک رهبری و مردم را خورده و در آخر نمکدان شکسته و همیشه مدعی میباشند ولی رجال اقتصادی و کارآفرین نه تنها طلبکار نبوده بلکه با کمال تواضع و فروتنی و گمنامی بدون تحمیل بودجه بر گرده مردم و خزانه کشور از جیب خود برای کشورشان از توان خویش ایجاد شغل و کارآفرینی کرده ، راه و مدرسه و بیمارستان ساخته و همواره در گوشه عزلت خود را بدهکار ملت ، شهدا و رهبری دانسته اند  دکتر بیگدلی اضافه نمود نظام حکومتی اهل بیت علیهم السلام نیز مبتنی بر کارآفرین سالاری بوده و میباشد و در تمام اقتصادهای موفق  و پیشران در دنیا نیز وزیران و روسای دولت ها از کارآفرینان ایی انتخاب گردیده اند که هرگز کارمند دولت نبوده بلکه خود شغل ساز و کارآفرین بوده اند.