به گزارش اکونا پرس،

مرتضی شایسته درباره تصمیم گیری برای فیلم‌های اکران نوروز و قیمت بلیت سینماها در جلسه شورای صنفی نمایش، گفت: قیمت بلیت سینماها برای سال جدید افزایش داشته است. در حال حاضر قیمت‌گذاری بلیت‌ها برای تأیید رئیس سازمان سینمایی به وزارت ارشاد ارسال شده است و منتظر تأیید هستیم تا قیمت‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: آیین نامه نظام‌نامه اکران که برای نهایی شدن به سازمان سینمایی ارسال شده بود، توسط رئیس سازمان سینمایی امضا شده است و طی مدت زمان کوتاهی ابلاغ و اعلام می‌شود.

دبیر شورای صنفی نمایش در خصوص اعلام اسامی فیلم‌های اکران نوروزی توضیح داد: برخی از دفاتر پخش برای اعلام اسامی فیلم‌های آماده اکران، مدت زمان بیشتری را خواسته بودند و همینطور چند فیلم جدید برای اکران پروانه نمایش گرفته است، که در نتیجه تصمیم این شد تا با بررسی‌های نهایی، هفته بعد اسامی فیلم‌های اکران نوروز را اعلام کنیم.

پیش از این قرار بود فیلم های اکران نوروز ۷ اسفند ماه اعلام شود که شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود به دلیل بی‌اطلاعی برخی از تهیه کنندگان از زمان‌بندی اعلام آمادگی برای اکران نوروزی، تصمیم به ارایه فرصتی مجدد گرفتیم اما ۱۶ اسفندماه آخرین فرصت اعلام آمادگی است و ۱۷ اسفندماه نام سه فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

امروز نیز برای چهارمین بار زمان مشخص شدن فیلم های اکران نوروز به فردا ۱۸ اسفند ماه موکول شده است.

طی چند روز گذشته اکران فیلم‌های دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی، چپ راست ساخته حامد محمدی، درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، خورشید ساخته مجید مجیدی، خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی، جنس لطیف ساخته محسن آقاخانی، پدران به کارگردانی سالم صلواتی،‌ یقه سفیدها ساخته شهرام مسلخی و لاله به کارگردانی برزو نیک نژاد در رسانه ها مطرح شده است.

در حال حاضر نیز فیلم‌های آن شب ساخته کورش آهاری، شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت، دیدن این فیلم جرم است ساخته رضا زهتابچیان، اینجا هم باران می‌بارد به کارگردانی نادر طریقت، آقای سانسور ساخته علی جبارزاده، پیشی میشی به کارگردانی حسین قناعت، بی حسی موضعی ساخته حسین مهکام، تنت (Tenet) به کارگردانی کریستوفر نولان، آبادان یازده ۶۰ ساخته مهرداد خوشبخت و مولان (Mulan) به کارگردانی نیکی کارو در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

منبع: ایرنا