به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، حسن قناعتلی کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گو با رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی با اشاره به بیانات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص روز قدس و مسئله فلسطین بیان کرد: مسأله فلسطین مسئله اول امت اسلام است. 

قناعتلی بیان کرد: ایشان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در گرامیداشت این روز طی سخنانی تلویزیونی فرمودند: « ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امت اسلامی است.

حسن قناعتلی Hasan Kanatlı رئیس فدراسیون انجمن های اهل بیت(ع) ادامه داد: روز قدس میراث حضرت امام خمینی (ره)، شهدای قدس و فرمانده قدس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است. قدس هم جنبه های سیاسی و هم جنبه های عقیدتی مختلفی از نظر جهان اسلام داراست. قدس و مسجد الاقصی امانت تاریخ و دین مان است. میراث تاریخی ماست چون از دوره خلافت به این طرف در کنترل جهان اسلام بوده وقبله اول مسلمانان است. جایگاهی بی همتا در بین دیگر شهرهای جهان اسلام دارد. از این روست که امت اسلام نمی تواند به ظلم و اشغالی که در قدس و در کل سرزمین فلسطین در جریان است بی توجه باشد. 

کارشناس رادیو ترکی استانبولی افزود: نمی توان گفت مسئله فلسطین تنها متعلق به یک قوم، یک کشور و یا یک منطقه است. قدس جایگاه متفاوتی در بین مسلمانان داشته است. 

حسن قناعتلی با تاکید براقدام بی بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس گفت: امام خمینی (ره) پیش از آنکه جمهوری اسلامی را پایه گذاری کند در فتواها و پیام های مختلفی که از طریق سخنرانی های خود صادر می کرد بر این مسئله تاکید داشت که مسئله فلسطین تنها مسئله اعراب نیست و مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است. دراین دوران بود که توجه مسلمانان به مسئله فلسطین جلب شد. با تحقق انقلاب اسلامی ایران دست حضرت امام خمینی (ره) در این مسئله بازتر شد. با در دست گرفتن قدرت سیاسی و حمایت های مردمی، امام خمینی (ره) ایادی صهیونیست ها در کشور را اخراج و سفارت رژیم صهیونیستی در ایران را تعطیل کرد. هدف از این کار توجه دادن جهان اسلام به مسئله فلسطین بود. امام خمینی (ره) اجازه نداد مسئله فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.

حسن قناعتلی در پایان گفت: گروه های مقاومت فلسطینی پس از این دوران  فعالیت های عملی خود را به صورت جدی ترآغاز کردند و ایران مهم ترین حامی جهانی و منطقه ای فلسطینیان است.