به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، نگاه تحلیلی به افول نظامی امریکا با چهار عنوان: 1- افول نظامی آمریکا؛ دلایل و قراین 2- شش حقیقت راجع به ارتش آمریکا و ترکیب جمعیتی متغیر آن 3- تمرینات نظامی و آتش خودی؛ تلفات بالای ارتش آمریکا از نگاهی دیگر 4- کاهش تمایل آمریکایی ها به  خدمت در ارتش؛  نشانه وحشت از پنتاگون. 

ماهنامه مطالعات افول امریکا اولین ماهنامه تخصصی ویژه افول امریکاست که با الهام از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره افول امریکا و با مشارکت تعدادی از اساتید مطالعات امریکا توسط معاونت برون مرزی صدا و سیما تهیه شده است.

رئوس اصلی مطالب این شماره ماهنامه عبارتند از: افول نظامی امریکا از منظر اندیشکده ها و صاحبنظران، معرفی تولیدات رسانه ای راجع به افول نظامی امریکا در ایران (پرس تی وی) و جهان، معرفی کتاب «بینش استراتژیک؛ آمریکا و بحران قدرت جهانی»، دفع بحران؛ راهبرد آمریکا و هزینه نظامی، گزارش سالانه آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به همراه جدید ترین اخبار و راهبردهای رسانه ای پیرامون این موضوع. 

علاقه مندان برای دسترسی به این ماهنامه می توانند به سایت پژوهش های کاربردی به آدرسarc.irib.ir  در بخش مطالعات افول امریکا مراجعه کنند.