به گزارش اکونا پرس،

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری بیان کرد:  

اقدام آمریکا با شبکه‌های برون‌مرزی ایران غیرقانونی است 

رئیس دفتر رئیس جمهور اقدام آمریکا در توقیف وب‌سایت‌های شبکه‌های برون‌مرزی را برخلاف حقوق‌بشر و محدود کردن آزادی بیان مطرح کرد.  

محمود واعظی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس تصریح کرد، مدعیان حقوق‌بشر به ویژه آمریکا در بحث حقوق بشر و آزادی‌بیان برخورد دوگانه و سیاسی دارند.  

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد، آنچه مربوط به دوستان آمریکا می‌شود، از مقوله آزادی‌بیان و حقوق‌بشر چشم‌پوشی می‌شود، اما آمریکا با کشورهای اسلامی و دیگر کشورها برخورد تبعیض‌آمیز و دوگانه دارد. 

واعظی تاکید کرد، اقدام آمریکا در توقیف وب‌سایت‌های شبکه‌های برون‌مرزی ایران غیرقانونی و غیراخلاقی و از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است و این اقدام آمریکا در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود.  

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه وب‌سایت‌های شبکه خبری العالم، پرس‌تی وی، شبکه الکوثر و نیز وبسایت شبکه تلویزیونی المَسیره یمن را توقیف کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:  

اقدام آمریکا ضد رسانه‌های ایران نقض قوانین بین‌الملل است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توقیف وب‌سایت‌های شبکه‌های برون‌مرزی ایران از سوی آمریکا را مبین اثرگذاری گسترده‌ای جبهه مقاومت دانسته است. 

محمدجواد آذری‌جهرمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس تصریح کرد، رژیم آمریکا ارزش‌های ادعایی خود مانند آزادی بیان را نقض می‌کند و با ایران رویکرد دوگانه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد، اقدامات آمریکا ضد ایران در عرصه‌ فضای مجازی، تلفن همراه و وب‌سایت‌های ایرانی نقض صریح قوانین بین‌الملل است. 

آذری‌جهرمی اظهار کرد، توقیف وب‌سایت‌های شبکه‌های برون‌مرزی ایران، نشان می‌دهد آمریکا در برابر جبهه‌مقاومت درمانده است و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران آماده است خدمات لازم را در اختیار این شبکه‌ها قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت، پیش از این نیز، آمریکا خبرگزاری فارس را هدف قرار داد که در داخل ایران زیرساخت لازم برای این رسانه فراهم شد تا اخبار خود را برای مخاطبانش منتشر کند.

آذری‌جهرمی تصریح کرد، حضور جبهه‌مقاومت در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین‌الملل باید تقویت شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران زیرساخت‌های لازم را برای آنان فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  

امریکا نگران انتشار حقایق در جهان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، آمریکا مدعی دموکراسی در جهان است اما با توقیف رسانه‌های آزاد، حقوق بشر و دموکراسی را نقض کرده است.

شهریار حیدری در مصاحبه با خبرگزاری ایران پرس، درباره هدف آمریکا از توقیف وب‌سایت‌های خبری شبکه‌های العالم، پرس‌تی‌وی، الکوثر و المسیره یمن تصریح کرد، آمریکا نگران انتشار حقایق در جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، آمریکا با رسانه‌های آزاد که واقعیت‌های جوامع بشری را به دنیا منعکس می‌کنند مخالف است و با آنها برخورد می‌کند.

شهریار حیدری افزود، این اقدام آمریکا حاکی از آن است که رسانه‌های آزاد با انتشار واقعیت‌های موجود در جوامع به ویژه مشکلات کشورهایی که مورد ظلم واقع شده‌اند، اثرگذار بوده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، رسانه‌های توقیف شده باید به سبب اثرگذاری اخبار در جهان و ایجاد نگرانی برای آمریکا به خود افتخار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد؛

زیرساخت‌های لازم در حوزه رسانه باید تقویت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت، هرچه زمان می‌گذرد جمهوری اسلامی ایران مخاطبان بیشتری در سطح بین‌الملل، کشورهای غربی و کشورهای همسایه به خود اختصاص می دهد.

عباس مقتدایی در مصاحبه با خبرگزاری ایران پرس درباره هدف آمریکا از توقیف وب‌سایت‌های خبری شبکه العالم، پرس تی وی و الکوثر تصریح کرد، با شتابی که افکار عمومی برای کشف واقعیت‌ها و دریافت اخبار صحیح از داخل ایران داشته است، غرب به ویژه آمریکا تلاش می‌کند که رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، فشار آمریکایی‌ها نشانه قدرت آنها نیست، بلکه حاکی از ضعف آنهاست.

مقتدایی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی تاکید کرد، ایران باید زیرساخت‌های لازم از جمله در حوزه رسانه را تقویت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود، دنیا می‌داند که رسانه انقلاب اسلامی ایران شنیدنی است و کشورهای مجاور ایران و حتی آمریکای لاتین مخاطب رسانه‌های ایران هستند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه فشارهای آمریکا، ایران را در پیشبرد اهدافش مصمم‌تر خواهد کرد؛ گفت، ایران علی‌رغم تحریم و فشار در زمینه‌های مختلف از جمله دفاعی، علم و فناوری پیشرفت کرده است و در حوزه رسانه نیز گام‌های بلندی برخواهد داشت.