به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مهمترین وقایع تاریخ سرنوشت ساز ایران و از بحث برانگیز ترین رخدادهای تاریخی کشور به شمار می‌رود. مستند «شکست سلطه» به تشریح حوادث این برهه از تاریخ معاصر ایران از زبان کارشناسان و مورخان تاریخ، برای مخاطبان شبکه سحر در شبه قاره هند و پاکستان می پردازد.

در این مستند علاوه بر اشاره به رد پای بیگانگان در کودتای 28 مرداد، بدان توجه داده خواهد شد که سیاست های استعمارستیزانه مصدق، آمریکا و همپیمانانش را بر آن داشته است تا برای مهار جنبش ملی نفت و جلوگیری از اجرای آن، این توطئه را طراحی و اجرا کنند.

همچنین در این خصوص بیان خواهد شد که این کودتا با حمایت مالی و اجرایی سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و با همراهی بخشی از ارتش شاهنشاهی ایران برای سرنگونی دولت قانونی دکتر محمد مصدق رخ داده و شیرینی ملی شدن صنعت نفت را بر کام ایرانیان تلخ کرده است.   

مستند «شکست سلطه» تولید شبکه پنج سیما با مدیریت دوبلاژ توحید یعقوب زاده توسط شایسته درانی، اظفر کاظمی و احسن مهدی به زبان اردو دوبله و 5 خرداد ساعت 21:30 به وقت تهران به مدت 17 دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.