به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «سینما آی‌فیلم» این هفته، چهارشنبه‌  ۹ تیر، به نقد و بررسی فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» می پردازد و با عوامل آن گفت و گو کرده است.

رضا جمالی کارگردان وسلمان عباسی تهیه کننده، نادر مهدیلو و ندا حق شناس بازیگران این فیلم در کنار اتابک نادری بازیگر، مقابل دوربین «سینما آی‌فیلم» نشسته‌اند.

فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه کنندگی مشترک سلمان عباسی و رضا جمالی در سال ۹۷ ساخته شد و توانست جوایز داخلی و بین المللی بسیاری را از آن خود کند.

 

اکران این فیلم سینمایی از ۲۳ اسفند ۹۹ آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

داستان فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» درباره اهالی روستایی بکر و خوش آب و هواست که سال‌هاست در آن روستا کسی نمرده‌ است. پیرمردی از خلال مرور خاطراتش به مرگ فکر می‌کند و در مقابل او دختری جوان با انگیزه و شاداب به زندگی امیدوار است. فلسفه این فیلم مرگ و زندگی است.

نادر مهدیلو، حمدالله سلیمی، ولایت خوبدل، سلمان عباسی، ندا حق‌شناس، رسول علی‌نژاد، صفت آهاری، احمد پروستان، غضنفر عباسی، محمدرضا محمدی و جعفر اکبری از بازیگران این فیلم هستند.

برنامه «سینما آی‌فیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان می‌پردازد و فیلم‌های در حال اکران سینما و موضوعاتی مانند میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

این برنامه برای پخش در چهار کانال فارسی، آی فیلم2، عربی و انگلیسی  تهیه می شود، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را عطا جاوید انجام می دهد و حسام فروتن اجرای آن را عهده دار است.

«سینما آی فیلم» چهارشنبه هرهفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و تکرار آن روزهای پنجشنبه ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ پخش می شود.