به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، ناصح علی خیاط، عکاس حرفه ای عراقی با حضور در این برنامه از «جمعه بازار» به تشریح چگونگی فعالیت در عالم هنر و موفقیت های کسب شده خود خواهد پرداخت. 

ناصح علی خیاط متولد سال ١٩٨٢ میلادی در استان حلبچە است. او از ٢١ سال پیش حرفە عکاسی را با هدف معرفی و نمایش زیبایی های طبیعت کردستان و نیز آثار باستانی و میراث این سرزمین کهن از طریق عکس بە جهان شروع کرده است. 

وی در این برنامه در زمینه حوزه های عکاسی انتخابی اش از جمله تراژدی کودکان، صلح، فرهنگ، میراث فرهنگی و... غیرە که جوایز بین المللی بسیاری را هم کسب کرده است، توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

  معرفی سایت یورمدیوم از بخش های دیگر «جمعه بازار» خواهد بود که به تشریح این سایت که تجمیعی از سایت های شبکه های تلویزیونی و رادیویی معاونت برون مرزی از جمله ؛ شبکه پرس تی وی، آی فیلم، شبکه العالم، شبکه سحر و غیره است، می پردازد. 

  این برنامه در بخش جاذبه های گردشگری درتهران، مخاطبان را به کاخ موزه نیاوران خواهد برد و درادامه نیز معرفی سایت ها و اپلیکیشن هایی برای توریست هایی که جویای اطلاعاتی در خصوص مناطق گردشگری و یا فرهنگ لغات هستند، توسط کارشناس مجری؛ رامین نوری اجرا خواهد شد و اطلاعات بسیار مفیدی را به علاقمندان سفر به ایران ارائه خواهد کرد. 

همچنین اخبارجدید ترین رویدادهای فرهنگی و هنری مربوط به بازیگران ایرانی، پلی بگ موسیقی های شاد و مفرح  از دیگر بخش های متنوع این برنامه است.  

«جمعه بازار» به تهیه کنندگی، کارگردانی، اجرا و تدوین و گرافیک؛ اسعد خوشگوار، تصویر برداری؛ علی رضا بابایی و حسین فدایی، دستیاری فنی و صدابرداری؛ شاهین فروزی و دستیاری تهیه؛ سارا اسدی و اجرای اسعد خوشگوار و گلاله رحمتی جمعه 11 تیرماه ساعت  21:42 به وقت تهران به مدت 45 دقیقه از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود