به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی از مهم ترین اقدامات در جهت ایجاد رونق و گشایش های اقتصادی است؛ موضوع مهمی که ضرورت توجه به آن در سال جدید هم با طرح شعار و هم در عرصه عمل احساس شده است. 

شبکه العالم در مستند جدید به تهیه کنندگی محمد معین مقامی، ضمن معرفی انواع چای مرغوب ایرانی با سفر به استان گیلان و شهرهای لاهیجان، املش و رانکوه فرآیند تولید چای ایرانی و ابعاد مختلف آن را به تصویر کشیده است. 

محمد معین مقامی در اینباره گفت: تیم فنی شبکه العالم با حضور در یکی از بزرگترین کارخانه های چای کشور مراحل تولید چای را از ابتدا تا مرحله بسته بندی این محصول از جمله ( چگونگی برداشت، متدهای مختلف خشک کردن چای، پهن کردن چای، مالش، تخمیر، بسته بندی و غیره را رصد کرده و اطلاعات بسیار مبسوطی را به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد. 

تشریح توانمندی های صادراتی این محصول و طرح مشکلات و راهکارهای آن در مصاحبه با چای کاران و صادرکنندگان وهمچنین جاذبه های گردشگری چای برای توریست های داخلی و خارجی نیز از محورهای اصلی موضوع این مستند است که مقامی در آخر به آن اشاره کرد. 

  مستند "چای ایرانی- تولید ملی" با اجرای محمد باقر حیدری و گروه تصویربرداران؛ امیرحسن عزیزی، محمدحسین طاهری و نیما محسنی، امشب 20 تیرماه ساعت 22 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.