به گزارش اکونا پرس،

فیلم سینمایی «بی سرزمین» (بی نیشتمان) Landless به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، تولید کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie، محصول مشترک «ره‌ز هه‌لکه‌وت ره‌شید» Raz Halkawt Rashid از اقلیم کردستان عراق، با هنرنمایی «جاهیت شاهین یالچین» Cahit Şahin Yalçın بازیگر نام‌آشنای کُرد سینما و تلویزیون ترکیه و مقیم کشور آلمان؛ قرار است به مناسبت عید سعید قربان؛ یعنی از روز 29 تیر ماه جاری (20 جولای 2021) اکران سراسری آن، در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان آغاز شود و در ادامه، در سینماهای دیگر شهرهای کشور عراق نیز روی پرده برود.

«جاهیت شاهین یالچین» در 20 آوریل سال 1994 در شهر دیاربکر (آمِد) در ترکیه متولد شد. با شروع تئاتر در دوران دبیرستان، پس از مدتی فعالیت هنری در آلمان، در زمینه بازیگری شروع به پیشرفت کرد. او مدتی در اروپا به بازیگری پرداخت. او روی جودو، تیراندازی با کمان و ... کار کرد و بازیگری خود را بهبود بخشید. بازیگر موفقی که مدت‌ها در حوزه تئاتر بر روی پیشرفت خود کار کرد و درباره دراماتورژی و مدرس بازیگری مطالعات زیادی انجام داد. 

وی در فیلم سینمایی «14 جولای» (14 تیرمه Tîrmeh) 14 July  به کارگردانی هاشم آیدمیر Hashim Aydemir و با مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی؛ نقش اصلی را ایفا کرد که در پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «دهوک» در قلیم کردستان در سال 2017 جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی را دریافت کرد. در سال 2018 در دومین اثر بلندش در فیلم سینمایی «9.75» به کارگردانی «اولوک بایراکتار» Uluc Bayraktar، به ایفای نقش پرداخت. بایراکتار کارگردان پروژه‌های موفق تلویزیون ترکیه از جمله؛ مجموعه تلویزیونی «ایزل» Ezel را بر عهده داشته است. 

«جاهیت شاهین یالچین» در نقش اصلی فیلم کوتاه «برگشت» Veger / Return به هنرنمایی پرداخت که جایزه افتخاری جشنواره بین‌المللی فیلم «پنج قاره» ونزوئلا در سال 2019 را دریافت کرد. این بازیگر، مدتی است مشغول نوشتن کتابش است که به‌زودی در کشورهای مختلف، چاپ و عرضه می‌شود و همچنین در حال نگارش فیلمنامه کوتاه خود است. 

وی در سریال‌های معروف ترکیه‌ای بازی کرده است و در سال 2021 در مجموعه تلویزیونی «هرجایی» Hercai به نقش آفرینی پرداخت و با توجه به موفقیت خود در عرصه بین‌الملل، با نمایش‌هایی که در آنها به روی صحنه رفته؛ اعتبار زیادی کسب کرد و در بسیاری از آثار نمایشی به عنوان دراماتورژ ، بازیگر و کارگردان حضور موفقی داشته است. 

در «بی سرزمین» به کارگردانی تورج اصلانی؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان؛ در کنار «هانی مجتهدی» خواننده کُرد، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به هنرنمایی پرداخته‌اند، از جمله: شوان عطوف، جاهیت شاهین یالچین، بولت کاسِر، ریکیش شهباز، بنگین علی، به‌روژ ئاکره‌یی، نارین محمدی، فرمیسک رحیم‌زاده، هاکار عبدالقادر محمد، طاها عبدالکرم ابوبکر، روال نافگوندی، ئاسو رفیق، هورامان و... 

صفحه رسمی فیلم سینمایی «بی سرزمین» در اینستاگرام:

https://instagram.com/landlessmovie?utm_medium=copy_link 

صفحه رسمی فیلم سینمایی «بی سرزمین» در فیسبوک:

https://www.facebook.com/landlessmovie/ 

مدیریت روابط عمومی فیلم سینمایی «بی سرزمین».