به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی،  «ایران» در بخش اول خود به گزارشگری گلنار فرنودی به معرفی تنگه رازیانه و روستای کُلْم می‌پردازد. فرنودی به بینندگان پرس تی وی توضیح می دهد که تنگه رازیانه یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی در استان ایلام است که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده و در فهرست آثار طبیعی - ملی ایران قرار گرفته. کُلْم نیز روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بدره در استان ایلام ایران است که در میان کوه‌ها و ارتفاعات کبیرکوه در یک دره سرسبز واقع شده است. وجود باغ‌ها، گونه‌های مختلف گیاهی و رودخانه پرآبی که از دامنه کبیرکوه سرچشمه می‌گیرد، به این منطقه زیبایی طبیعی بخشیده‌ است که دوربین «ایران» به انعکاس آن می پردازد.

قسمت دوم برنامه «ایران» به کارگردانی پروین ابراهیمی نیز به معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر خرم‌آباد اختصاص دارد. در روایت ابراهیمی می بینیم که آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران در دوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. همچنین جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد.

مجموعه مستند «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه‌شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج‌شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود