به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی،  «این هفته در تاریخ » (Esta semana en la historia)  که هر هفته به مرور مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اشاره دارد و رویدادهای مرتبط را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن توضیح می دهد، در این قسمت  افشای اسناد محرمانه جنگ افغانستان توسط وب‌سایت ویکی‌لیکس در سال 2010 و همچنین روز جمهوری در تونس در سال 1957 را برای مخاطبان خود به تصویر می کشد.

در این برنامه می بینیم که جولیان آسانژ، روزنامه‌نگار و بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیس اسناد محرمانه‌ای را از جنگ افغانستان و نقش امریکا در این جنگ منتشر می کند که با واکنش های گسترده‌ای در جهان همراه بود.

در ادامه برنامه نگاهی خواهد شد به روز ملی جمهوری در تونس که در جریان آن، مردم تونس در  سال 1957، استقلال خود را اعلام و خود را از استعمار فرانسه آزاد کردند. اولین جرقه ها برای استقلال تونس در سال 1920 زده شد که در نهایت بعد از 36 سال تلاش، این کشور توانست استقلال خود را اعلام کند.

  «این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه های شبکه هیسپان تی وی است که  از دوشنبه هر هفته تا یکشنبه هفته بعد در چند نوبت از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.