به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، سعید نمکی پس از نشست مشترک با رئیس مؤسسه فینلای کوبا با محور بررسی تولید واکسن مشترک دوکشور در نشست خبری که به طور زنده از خبرگزاری ایران پرس پخش می شد، گفت: این واکسن می تواند بعنوان یکی از واکسن های موفق دنیا باشد.

وی افزود: این ویروس به طور کامل با اجدادش متفاوت است و ما جهش های پیاپی خواهیم داشت و نباید فکر کنیم که این ویروس بزودی حذف می شود زیرا هیچ قسمت از ویروس جهش یافته با ویروس اولیه ووهان شباهتی ندارد.

نمکی گفت: مؤسسات علمی سراسر جهان و ما و کوبا باید خود را آماده کنیم برای واکسن هایی که با واکسن های امروز شاید تشابهی نداشته باشد و باید عالمانه پیگیری شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسن برکت در حدود یک میلیون و 200 هزار دُز هر هفته تولید می شود و ماه آینده نیز انستیتو پاستور به این مجموعه می پیوندد، اسپوتنیک تحت لیسانس نیز نتیجه آزمایش آن تأیید شده و واکسن های وارداتی نیز در حال پیگیری و ورود به چرخه واکسیناسیون کشور است. 

نشست خبری وزیر بهداشت و درمان صبح امروز (یکشنبه) سوم مرداد به طور زنده از خبرگزاری ایران پرس به آدرس https://iranpress.com/live پخش شد.