به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، با قرار گرفتن در سالروز بزرگداشت حکیم بوعلی سینا و روز پزشک، شبکه العالم مستند «پیوند زندگی» با نام عربی (زراعة الحیاة)، مهمترین مرکز فوق تخصصی پزشکی پیشتاز در پیوند اعضاء در خاورمیانه را به تصویر کشیده و معرفی می کند.

در این مستند ضمن معرفی دکتر ملک حسینی، پدر کبد ایران و خاورمیانه و بنیان گذار بیمارستان بوعلی شیراز و گفت و گو با وی، اطلاعات کاملی از فعالیت این مرکز در ارائه خدمات پزشکی به مراجعین ایرانی و خارجی داده خواهد شد. 

   در این خصوص ضمن معرفی بخش های فوق تخصصی پیوند اعضاء در بیمارستان بوعلی که شامل کلیه، کبد، قلب و لوزوالمعده است، اشاره خواهد شد که این خدمات پزشکی با هزینه کم و کیفیت بالا در پیوند کبد در سال های اخیر موفق شده سالانه ۶۰۰ عمل انجام دهد که شامل پیوند کبد، پانکراس و روده بوده است و هرساله بیماران بسیاری از کشورهای مختلف به دلیل کیفیت بالای خدمات پزشکی و هزینه های پایین به این مرکز مراجعه کرده و درمان می شوند.

در ادامه با توریست هایی از کشورهای عربی همسایه مصاحبه خواهد شد که به این مرکز مراجعه و از خدمات این مرکز با هزینه کم بهره مند شده اند. 

تصاویری از اتاق عمل حین انجام عمل های پیوند و نیز ساختمان بیمارستان پخش می شود که پلان های هوایی آن با کوادکوپتر به ثبت رسیده و از جذابیت های تصویری این مستند به شمار می آید.  

مستند «پیوند زندگی» به تهیه کنندگی و کارگردانی و تدوین حسین پروانه، تصویربرداری مهدی عاشوری، صدابرداری مهدی محمدی و تیتراژ سعید پروانه و گرافیک فرزانه عبادزاده و ترجمه ملاک انصاری، 31 مرداد ساعت 22  به مدت ۲۶ دقیقه به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد..