به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی به نقل از محمد فهمی، تهیه کننده «صباح جدید»، جواد قارایی، مستند ساز برنامه «ایرانگرد» که مورد استقبال بسیار مخاطبان عرب زبان شبکه العالم قرار گرفته است، امروز مهمان این برنامه بوده و گفت و گوی دوستانه ایی در خصوص چگونگی تولید آثار مستند و انگیزه وی از روی آوردن به مستند سازی، انجام شده است. 

فهمی در این خصوص گفت؛ عِرق ملی در معرفی تاریخ غنی و فرهنگ اقوام ایرانی و نیز اقلیم بکر و ناشناخته ایران از انگیزه های این مستند ساز برای ساخت مجموعه «ایرانگرد» بوده و اذعان کرده است؛ تا کنون یک صدم زیبایی ایران را هم نتوانسته به تصویر بکشد. 

وی افزود؛ ساخت سری پنجم مجموعه مستند «ایرانگرد» در 26 قسمت 35 دقیقه ای و در نوروز 1401 و نگاه جدی تر برای به نمایش گذاشتن جاذبه های گردشگری ایران از مباحثی است که جواد قارایی به آن اشاره کرد. 

جواد قاراریی مستند ساز 43 ساله، اولین کار خود را با مرحوم محمد علی اینانلو در سفر به بیابان لوت شروع کرده و با مجموعه مستند «ایرانگرد» با محتوای نمایش تاریخ، فرهنگ و معرفی اقلیم جغرافیایی ایران به شهرت رسید. وی به مدت 12 سال است که در حال تولید این مستند است و علی رغم آُسیب هایی که در حین انجام کار دیده از جمله سقوط، نیش مار و بیماری، عاشقانه به کار خود ادامه داده است. 

پخش بخش هایی از مستند فاخر «ایرانگرد» و نیز پشت صحنه های آن، مرور مطبوعات روزانه، کلیپ و گزارش از بخش های دیگر این برنامه ترکیبی و زنده است که فهمی در آخر به آن اشاره کرد.

«صباح جدید» به تهیه کنندگی محمد فهمی و اجرای افنان معمارزاده امروز 22 شهریور به مدت 90 دقیقه به طور زنده به روی آنتن شبکه العالم رفت.