به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به بهانه فرار قهرمانانه شش بازداشتی فلسطینی از زندان اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی، به اثرات و بازتاب این اقدام به خصوص بر وجهه و اقتدار اقتدار پوشالی رژیم اشغالگر قدس می‌پردازد. 

در این برنامه تشریح می‌شود که در حال حاضر بیش از 7 هزار زندانی فلسطینی در حدود 17 زندان اسرائیل محبوس هستند که ده‌ها نفر از آنها چندین بار حبس ابد را تحمل کرده‌اند.

 سیدقی آل ماکت، زندانی آزاد شده سوریه به عنوان میهمان بخش اول ابعاد فرار زندانیان فلسطینی و تأثیرش بر اقتدار پوشالی اسرائیل را در داخل و در خارج از این رژیم مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

 بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» نیز نگاهی دارد به دولت جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی و میزان اعتماد عمومی به این دولت. به نظر می رسد این دولت منافع سیستمی را که عامل فروپاشی کشور بوده و این بار فاجعه‌بار را بر دوش جامعه لبنان تحمیل کرده است، نمایندگی می‌کند.

مروه عثمان، مجری «جریان خاورمیانه» از دکتر جمال وکیم، نویسنده و استاد دانشگاه بیروت به عنوان مهمان این بخش درباره کابینه جدید لبنان سوال می‌کند و پیش بینی او از توفیق این دولت را جویا می‌شود.

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.