به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «کمیسیون نشریات علمی» وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دوفصلنامه «پژوهشنامه رسانه ‌بین‌الملل» متعلق به واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا وسیما را وارد فرایند ارزیابی نهایی و رتبه‌بندی نشریات علمی کرد. 

«پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» نخستین نشریه علمی معاونت برون مرزی صداوسیما است که از سال 1395 پس از کسب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌‌منظور تقویت تولید فکر و ترویج مطالعات راهبردی در عرصه‌های دیپلماسی عمومی، فرهنگی و رسانه‌ای، ارتباطات سیاسی، مدیریت رسانه، مطالعات رادیوها و تلویزیون‌های بین‌المللی، روابط و حقوق بین‌الملل به‌طور مستمر در حال تهیه و انتشار مطالب است. 

هیئت تحریریه و مشاوران این نشریه میان‌رشته‌ای، ترکیبی از اساتید برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل هستند. 

علیرغم تقلیل نیروی انسانی و بودجه به‌شدت محدود، با اهتمامی که تیم اجرایی- علمی نشریه (مدیر مسئول، سردبیر، جانشین مدیر مسئول و مدیر داخلی) برای انتشار مقالات علمی- پژوهشی داشتند، سالنامه «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» از سال 1399 تبدیل به دوفصلنامه شد. 

این نشریه از طریق سامانه تخصصی به نشانی imrl.arc.irib.ir به تامین، داوری، تکمیل و انتشار آن دسته از مقالات علمی و بدیع که برای رسانه‌های شنیداری، دیداری و مجازی برون‌مرزی صداوسیما کاربرد دارند، می‌پردازد.