به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، بازخوانی رویدادهای تاریخ دهه 30 شمسی از جمله تظاهرات گروه های مردمی از جمله کارگران در اعتراض به وضعیت معیشتی نامناسب در آن برهه و در پی آن انقلاب سفید یا انقلاب شاه و مردم به عنوان سلسه ای از تغییرات اقتصادی و اجتماعی در مستند «قصه های انقلاب» از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود. 

در این مستند بدان اشاره خواهد شد که انقلاب سفید در مرحله نخست پیشنهادی شامل 6 اصل بود که شاه در کنگره ملی کشاورزان در تهران در تاریخ 21 دی‌ماه 1341 خبر اصلاحات و رفراندم را برای قبول یا رد آن به عموم مردم ارائه داد اما پشت پرده این اصول، حقایق دیگری پنهان بود. 

پخش سخنرانی‌های کوبنده امام (ره)، علیه مطامع شیطانی رژیم شاه از این قوانین، تصاویر آرشیوی و برخی اسناد بجا مانده از آن دوران درباره انقلاب سفید و همچنین بازسازی بخش های تاریخی به صورت موشن گرافیک از بخش های دیگر این مستند است. 

 مستند «قصه های انقلاب» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شامحمدی و زبانگردانی محسن موسوی در 7 قسمت 40 دقیقه ای از 28 آبان هر جمعه ساعت 18:30 به وقت تهران به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.