به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، جهانگردی دو برادر پژوهشگر و مستندساز به نام های «عیسی امیدوار» و «عبدالله امیدوار» با پیام «صلح و ارمغان ایجاد دهکده ای جهانی برای مردم دنیا» در مستند «برادران امیدوار» از کانال اردوی شبکه سحر به نمایش در می آید. 

در این مستند بیان خواهد شد که این دو برادر ماجراجو، سفر توریستی و پژوهشی خود را در اوایل پاییز سال 1333 از مرزهای شرقی ایران و آفغانستان به اقصی نقاط دنیا شروع کردند.

همچنین اشاره خواهد شد؛ آنان با گذر از پاکستان و هند به سوی تبت، آسیای جنوب شرقی و استرالیا سفر و در ادامه با گذر از اقیانوس آرام به آلاسکا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و سرانجام از اقیانوس اطلس وارد اروپا شدند و پژوهش های انسان شناسی درباره قبایل بدوی مناطق مختلف جهان را به ثبت رسانده اند. 

تصاویری ناب از اشیاء جمع آوری شده توسط برادران امیدوار و نیز تصاویر آرشیوی از فیلم های ضبط شده آنان از افراد و قبایل قاره هایی چون آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا از جذابیت های این مستند است. 

 کسب چهارمین مدال شهروندی جهان و عنوان «نخستین جهانگرد معاصر ایرانی» که پیام صلح جهانی را با ایجاد دهکده های جهانی برای مردم دنیا به ارمغان آورده است، از افتخارات «برادران امیدوار» است که در این مستند به آن اشاره خواهد شد. 

مستند «برادران امیدوار»  به کارگردانی بیژن میر باقری و زبانگردانی معصومه شریفیان در دو قسمت 25 دقیقه ای، ششم و سیزدهم آذر ماه ساعت 18 به وقت تهران به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.