به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه کنندگی منوچهر محمدی را به نقد می گذارد.

در خلاصه «ارتفاع پست» آمده است: قاسم (حمیدفرخ نژاد) ادعا می‌کند که برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آن‌ها را سوار هواپیما می‌کنددرحالیکه تنها نرگس(لیلا حاتمی) است که از قصد او خبر دارد. قاسم برای مهاجرت به کشوری دیگر هواپیما را می دزد.

در این برنامه دو منتقد سینمای ایران، علی منصوری و دکتر شهرام خرازی ها با نگاه سینمایی فیلم «ارتفاع پست» را تحلیل می کنند و از نحوه روایت و چینش شخصیت های داستان می گویند.

بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، رضا شفیعی جم، لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، امیرکاوه آهنین جان، محمدعلی اینانلو، شهرام قائدی، امیر آقایی و مهدی ساکی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

برنامه «سینمای ایرانی» (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 20 آذر ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود.